Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-27 22:00
Ursprungligen av EricBradley:

Har du tagit en screenshot av marine aquarium och gjort det till bakgrund eller rör sig fiskarna?

Dom rör sig med hjälp av Freeware programmet Screen Effect.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2004-12-02 22:21
Ursprungligen av Kentor:

Dom rör sig med hjälp av Freeware programmet Screen Effect.

Testade det en gång i tiden, kul grej, men blev sjösjuk av det

Men har för mig att det var något kommando man skrev in då, inget program som fixade det...

Inte mycket action här inte.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-28 08:18

Ett annat alternativ är programmet BackLight.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 13:55

Så då här äntligen powerbooken kommit..

Så här ser den ut!

//Magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-09 16:16

Postar en screnshot av Mac OS X 10.3.6 som körs via PearPC än så länge..
Kör en Nemo bakgrund och nått kasst Shapeshifter tema som ska efterlikna 10.4 Tiger *skratt*

Mina Desktops, ursäkta att det är ett från windows också men det är de jag använder
Bilderna har min kära mor ritat tyvärr finns de inte att ladda mer men om det finns intresse så kan jag ju fråga...

Ibooken original dasslock

PC härket

screenshot

Anders

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2004-11-29 23:18

Hoppas jag kan skicka ett screenshot av Mac OS X snart igen. Det var nå't år sen sist. Inte för att det är min första prioritering här i livet... Men det skulle sitta fint med en liten iBook så småningom (när det hamnar ett grafikkort som klarar av "core image" i den och efter att tigern är lös).

Senast redigerat 2004-11-29 23:44
Ursprungligen av Cihan:

Hoppas jag kan skicka ett screenshot av Mac OS X snart igen. Det var nå't år sen sist. Inte för att det är min första prioritering här i livet... Men det skulle sitta fint med en liten iBook så småningom (när det hamnar ett grafikkort som klarar av "core image" i den och efter att tigern är lös).

Vad har du för koppling till islam, du har ju en mapp som heter Islam på skrivbordet!?

Ursprungligen av Hunter78:

Vad har du för koppling till islam, du har ju en mapp som heter Islam på skrivbordet!?

kanske är muslim?!

:rolleyes:

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2004-12-02 22:07

Bingo!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 11:16

Postar ett från G5:an också:

  • Medlem
  • 2004-12-02 22:47

Hehe, tvålar vafan?

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-12-03 17:39

mitt skrivbord
Här

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 23:59

Skrivbordet hemma, på jobbet är det mera skräpigt!

/C

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-12-08 00:20

den lille ibooken:

Kul med folk som använder Windows XPs skrivbordsbakgrund (blå himmel/grön kulle) i OsX – Trodde inte Ms hade gjort något som var tillräckligt snyggt för Mac-användare...

Måste säga att jag är förvånad över hur fula de flesta skärmdumpar här är...

De har de ju inte heller, så varför de använder XP-bakgrunder är ett mysterium

Så ödmjukt. På vilken av trådens 49 (Edit: 50 med mitt inlägg ) sidor hittar jag din skärmdump då?

Ursprungligen av Tiny Turtle:

Så ödmjukt. På vilken av trådens 49 (Edit: 50 med mitt inlägg ) sidor hittar jag din skärmdump då?

Jag vet. Jag är jätteödmjuk! Mu ha ha ha ha haaaaa!
I mitten på sidan 40 har jag min senaste dump i denna tråd. Men jag tycker det finns många andra fina också, som kommenterat på sidan 31 om crabons dump på sidan 30. Det är bara att de fula överväger. Tycker jag. :ödmjukt:

Så här ser min ut

Får väl börja mitt "aktiva" medlemskap med att visa mitt skrivbord... Rent skall det vara... och det är ju inte så övermodat med massa nya ikoner, widgets mm mm mm mm

http://www.monoton.se/images/osc_screen.tiff

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-09 09:36

Här är dagens skrivbord i min iBook

Karl Lagerfeld är fräck han

Bevaka tråden