Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Marcus Karlsson:

Min första kontakt med Tiger.

Vill ha! < Dregglar >

Ursprungligen av Marcus Karlsson:

Tiger är grymt bra.
. . .

Kul!
Hur är det med scroll? Går det mjukare i Safari?
En "scrollbug" jag undrar över om den är fixad kan återskapas såhär i Panther:

1. Med Safari, gå till http://macupdate.com
2. Testa scrolla. Rätt mjukt och fint va?
3. Klicka på en filstorlek (vilken som helst) på ett par MB så att den börjar laddas ned.
4. Scrolla fönstret med macupdate.com upp och ned samtidigt som filen laddas ned. Inte så "smooth" längre? (kass multitrådning?) Det märkliga är att segscrollandet "sitter kvar" även efter att man laddat ned något. Om man ändrar storlek på Safarifönstret (räker med en mm) så går det sen mjukt att scrolla igen.

Är det likadant i Tiger?

(Hoppas ingen blir arg för att jag postar detta här bland "screnshotsen").

Senast redigerat 2005-04-14 17:46

Jag har tagit bort skärmdumparna från Tiger.

Att sprida information om Tiger före det officiella leveransdatumet är antingen brott mot Apples Non Disclosure Act, vilken gäller alla som har officiella pre-release utgåvor, eller brott mot 99Macs forumregler om piratkopiering.

Försök hålla i oss till 29 April, sen kan vi gotta oss hej vilt i det nya.

Ursprungligen av Marcus Karlsson:

Min första kontakt med Tiger.

Är det sant? Är ränderna helt borta i menysystemet? Läskigt i så fall då jag drömde just det för någon natt sen (så "geekig" är jag ibland ).

Ursprungligen av Marcus Karlsson:

Min första kontakt med Tiger.

Är det inte dags att starta en helt fristående tråd för just Tiger med screenshots?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 17:52
Ursprungligen av Marcus Karlsson:

Vart försvann mitt inlägg där jag postade en skärmdump från Tiger? Jag kan inet se den längre och den bifogade filen finns inte längre kvar bland bifogade filer?

Inte visste jag att det fanns censur här!

Marcus, du får lägga in en RIKTIG TIGER på skrivbordet i stället

Ursprungligen av Jamais:

Inte visste jag att det fanns censur här!

http://www.99mac.se/forum/showpost.php?p=537385&postcount=835

Va!? Era banditer! Som leonardo sa; hur kan så många redan köra Tiger?
Och här sitter jag som t.o.m. är gammal Apple-anställd och väntar på 29:e april....

Ursprungligen av star-affinity:

Va!? Era banditer! Som leonardo sa; hur kan så många redan köra Tiger?
Och här sitter jag som t.o.m. är gammal Apple-anställd och väntar på 29:e april....

De kör inte Tiger, inte alla i varje fall, ty skivbordsbakgrunder från Tiger finns "readily available" på nätets "gråzoner".

Därför tror de att de inte bryter mot Apples non-disclosure act eller kan säga att de inte kör piratkopierat OS för de gör faktiskt inte det. Däremot är det ett brott mot non-diclosure act att amvända bildera även om det inte är dem personligen som plockat ut bilderna.

Det är jämförbart i juridisk mening, efter vad jag som lekman kan förstå, med lägga ut/kopiera/sprida sidor/låtar ur en ännu inte släppt roman/skiva.

Nåväl, vad jag menar med mitt inlägg är inte att leka advokat även om det kan verka så, utan enbart säga att moderatorerna och 99mac har agerat helt rätt i dem här frågan.

I väntan på Tiger så får man lov att känna sig lite grådassig. Vad vore en Safari utan en Tiger?

Ursprungligen av lappalainen:

I väntan på Tiger så får man lov att känna sig lite grådassig. Vad vore en Safari utan en Tiger?

Hurf får man det där "vad-det-nu-heter-där-uppe" att se ut sådär?

Ursäkta, men jag bara måste ha programmet som visar tv-tablån på skrivbordet. Var hittar man det? Både till Win och Mac om nån vet båda...

Daniel: Kolla in följande tråd.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Ursäkta, men jag bara måste ha programmet som visar tv-tablån på skrivbordet. Var hittar man det? Både till Win och Mac om nån vet båda...

Ursprungligen av Mikael E:

Daniel: Kolla in följande tråd.

Tack, nu ska det glos på tv

Även jag tänkte dra mitt strå till stacken och bifoga en bild av hur mitt skrivbord ser ut.

Ikonerna är från MINIMUM-serien, och programmen i "menyfältet" (är relativt nybliven switcher, så alla mac-begrepp sitter inte till hundra ännu ) är Bee, FastAndSlow samt ByteController.

Hur är det förresten, kan man - utan att använda exempelvis CandyBar - byta ut ikonen för papperskorgen?

Jag har tagit bort skärmdumparna från Tiger.

Att sprida information om Tiger före det officiella leveransdatumet är antingen brott mot Apples Non Disclosure Act, vilken gäller alla som har officiella pre-release utgåvor, eller brott mot 99Macs forumregler om piratkopiering.

Försök hålla i oss till 29 April, sen kan vi gotta oss hej vilt i det nya.

Ursprungligen av Marcus Karlsson:

I så fall måste ni ju genast stänga forumet "Mac OS X 10.4 Tiger" här på 99Mac. Där sprids hur mycket information om Tiger som helst.

Fantastiskt onödigt inlägg. "Om inte vi får, varför får andra då".
Om andra trådar missats där bilder på Tiger lagts ut så är det ju synd, men moderatorerna här hittade ett felaktigt inlägg och agerade efter det. Man får tycka vad man vill om reglerna, men att de ska efterföljas tycker jag bara är sunt förnuft.

rosenthal, den där snygga skrivmaskinsikonen vad är det? vars får man tag i en sådan?

vill slippa den där hånflinande W-ikonen i dockan...

Mattias H: Enkelt, släng Word i papperskorgen o installera istället Mellel.

Om du ändå vill ha kvar Word men byta ut ikonen, så kan du ladda ner Mellel, klicka på Visa info, klicka på Mellel-ikonen i rutan som kommer upp och kopiera den (cmd+c), och sedan ta Visa info på Word, klicka på ikonen och klistra in Mellel-ikonen. Voíla!

Jag tackar för svaret och tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-19 15:43

Jag hittade ingen annan skärmdumpstråd än denna så jag postar en skärmdump ifrån min dator här. Om det är fel tråd så säg bara till.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-02 14:48

Befinner mig tillfälligt i Windowsvärlden men var tvungen att fixa lite för att få bort den förskräckliga XPLuna defualt looken. Well,here it is..:)

Högupplöst

Senast redigerat 2005-08-02 15:54
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-02 15:02
Ursprungligen av Knuckie:

Befinner mig tillfälligt i Windowsvärlden men var tvungen att fixa lite för att få bort den förskräckliga XPLuna defualt looken. Well,here it is..:)

Högupplöst

Black mesa vs va? Rokeys ikoner, och wallpaper från 4 impressions. Nice, du har bra musik-smak!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-02 15:09
Ursprungligen av Ardri:

Black mesa vs va? Rokeys ikoner, och wallpaper från 4 impressions. Nice, du har bra musik-smak!

Stämmer fint det, tills jag orkar få tummen loss o slänga ihop ett eget theme så. Men not yet Tackar, underbart album. Idag är det DJ Shadow, RJD2 , Dan The Automator som gäller. Har du slängt upp nån skärmdump också?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-08-03 12:58
Ursprungligen av Knuckie:

Befinner mig tillfälligt i Windowsvärlden men var tvungen att fixa lite för att få bort den förskräckliga XPLuna defualt looken. Well,here it is..:)

Högupplöst

Äntligen en rutinerad kille, inte många som lyssnar på RJD2 det vill jag lova. Helt underbart, blir lite glad när man ser sådant.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-03 14:38

Ardri: Hade helt glömt bort Avedesk, pillade in det igår o lekte lite.,,nice! Finns ju lite kul prylar till det. Drar betydligt mindre resurser än Konfabulator med. När du tjackar macen får du skaffa Shapeshifter o styra upp Apples inkonsikventa GUI

doGG: Jo, RJD2 är riktigt bra. Riktigt seg imorse men lite schysst musik gjorde susen Någon skärmdump du med?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-08-03 14:44
Ursprungligen av Knuckie:

Ardri: Hade helt glömt bort Avedesk, pillade in det igår o lekte lite.,,nice! Finns ju lite kul prylar till det. Drar betydligt mindre resurser än Konfabulator med. När du tjackar macen får du skaffa Shapeshifter o styra upp Apples inkonsikventa GUI

doGG: Jo, RJD2 är riktigt bra. Riktigt seg imorse men lite schysst musik gjorde susen Någon skärmdump du med?

Får ordna det under dagen.

Bevaka tråden