Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Firefox att reagera trots Shift-lock?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-09-06 17:08

Sitter och jobbar lika ofta med versaler som gemener och låser Shift-tangenten.
Åsså ska man kolla nåt i FF, och fattar först inte varför i helvete man inte får ett nytt fönster trots att man hamrar som en galning på Äpple + n.

Kan man på något sätt få FF att fatta snabbkommandon fastän man har Shift-lock påslagen?

om du visste hur lång tid det tog innan jag kom på det där...

men tyvärr är lite sympati det enda jag kan erbjuda, för någon lösning känner jag inte till

Är det därför firefox slutar svara ibland!
Det har hänt flera gånger för mig att jag suttit och hamrat på äpple-r för att ladda om nån hemsida jag hållt på med - men då måste oviljan att ladda om sidan berott på att jag kommit åt caps-lock/shift-lock alltså...

Som tack för att jag fick reda på vad det beror på så ska jag bjuda på motmedel
Slutar firefox ta snabbkommandona så klicka dig fram till det du vill göra i menyerna en gång... är det äpple-N du vill ha så klicka arkiv > nytt fönster och vips så funkar kortkommandona igen. I mitt fall klickar jag jämt på visa > uppdatera och sen funkar allt som det ska igen.

Jag använder alltid flikar istället för fönster men det verkar som att du måste klicka på nåt i det nya fönstret också om du kör med äpple-N... typ klicka visa > uppdatera eller vad som helst i det nya fönstret så tar det också snabbkommandona sen.

1
Bevaka tråden