Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kantiga hörn på iTunes 5

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-09-08 08:49
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Håller med att Mail2/iTunes5 är helt klart vettiga.
Dock så undrar jag lite varför hörnen är så skarpa i iTunes 5 jämfört med andra hörn i systemet

Det blir lättare att snabbt porta iTunes för både OSX och Windows. OSX och nuvarande Windows har helt olika rutiner att hantera grafik, och det är väl inte möjligt att göra sådana övertoningar i Windows än. Det skulle ta för mycket tid att koda helt olika versioner av iTunes.

Så har jag förtått det.

Ursprungligen av MusicNixon:

Det blir lättare att snabbt porta iTunes för både OSX och Windows. OSX och nuvarande Windows har helt olika rutiner att hantera grafik, och det är väl inte möjligt att göra sådana övertoningar i Windows än. Det skulle ta för mycket tid att koda helt olika versioner av iTunes.

Så har jag förtått det.

Då tycker man ju rimligtvis att även QT borde få dessa skarpa hörn. Men den som lever får se antar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 23:33

Såg inte skillnaden i hörnen först nu, känns lite för vasst..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-09-07 23:41

Är det bara jag som tycker sökfunktionen i version 5 är betydligt snabbare än de tidigare?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 23:46

Den är väl "Spotlightad" - indexerad - nu för tiden kan man tro.

Det har varit mycket diskussioner på nätet kring det där med Apples olika utseenden (som ofta bryter mot deras egen HIG), speciellt sedan Tiger och Mail 2 kom. Jag försökte hitta nån länk till en bra sådan, men hittade inget nu.

De tajta fönstrena utan feta lister har kommit allt mer (Brent Simmons var tidigt ute med det i NetNewsWire 2) och det är rätt schysst för att inte slösa så mycket av värdefull yta.

Bevaka tråden