Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe inför studentpriser

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Adobe inför nu studentpriser. Exempelvis kostar Photoshop 2260 kronor.

http://www.idg.se/ArticlePages/200509/09/20050909164144_CS/20050909164144_CS.dbp.asp

Ja äntligen. Det har jag önskat i alla år.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-09 19:38

Detta är något fler företag borde hoppa på...;)

Det är ju ganska snällt, men det är fortfarande för mycket.

Creative Suite Premium innhåller InDesign, Illustrator, Photoshop, GoLive, Acrobat Professional, Version Cue och Bridge, dvs sju program. Kostnaden per program blir då 534:-

• Medlem
  • 2005-09-09 22:28
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Creative Suite Premium innhåller InDesign, Illustrator, Photoshop, GoLive, Acrobat Professional, Version Cue och Bridge, dvs sju program. Kostnaden per program blir då 534:-

:eek: :eek: :eek: ...så priset blir ca 4675 kr för Creative Suite 2 Premium om man är student, istället för 20244 kr som macoteket tar i vanliga fall?!?!? Oj, liksom.

• Oregistrerad
  • 2005-09-09 22:03

Det där är ju exklusive moms. Inklusive kostar Student-Photoshop 2.825 kronor, fortfarande saftigt för en student. Ett lagom pris enligt mig är 1500 för Student-Photoshop och 2500 för CS.

Oavsett prisnivån så kommer det alltid finnas de som tycker det är för dyrt. Det är som alla andra ekonomiska frågor en fråga om prioriteringar.

• Medlem
  • 2005-09-09 22:31

Oavsett prisnivån så kommer det alltid finnas de som tycker det är för dyrt. Det är som alla andra ekonomiska frågor en fråga om prioriteringar.

...yep, Öl är särskilt poppis bland många studenter har jag märkt...

Ursprungligen av Ma:

...yep, Öl är särskilt poppis bland många studenter har jag märkt...

Och hyra…

Får skolor billigare också?

Ursprungligen av Chaosstar:

Får skolor billigare också?

Skolor har sedan länge väldigt, väldigt låga priser.

Skolor har sedan länge väldigt, väldigt låga priser.

Jo precis, men inte riktigt så låga va?

Men var mest intesserad om de gamla skolicenserna också kommer gå under den här licensen.

Vad händer när man slutar studera? Jag kan tänka mig att ta ett par högskolepoäng för att bli laglig.

Hur står det i avtalet – får man som studerande (med studentlicens) använda programvaran till lite småjobb?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-11 18:22
Ursprungligen av Kristofer:

Hur står det i avtalet – får man som studerande (med studentlicens) använda programvaran till lite småjobb?

Har inte läst avtalet, men med tanke på hur studentlicenser utformats tidigare, skulle det förvåna mig!

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-11 14:29

jag har en hyra på 3400 i månaden efter bostadsbidrag. Ändå lyckades jag skramla ihop till en begagnad licens av photoshop CS för ca 4000. 2260 skulle varit mycket trevligare för mig men nu har jag ju ifs en licens som jag kan använda till jobb när jag pluggat klart på högkolan.
Det hela handlar om vad man prioriterar. Jag skulle kunnat köpt öl eller något annat onödigt för dom pengarna om jag nu hade velat det. Men jag ville ha en laglig kopia av Photoshop så då la jag pengarna på det istället.
2260 är rena kapet för en studentlicens även om du inte kan sälja det du gör i det sen.

1
Bevaka tråden