Hunter78: Även om P4 1.8Ghz är en 4.5år gammal CPU så har åtminstone inte dom i min kompis krets uppgraderat sina datorer ifrån 2.2 och 2.0Ghz eller vad dom ligger på av den enkla anledningen att CPU'n inte har vart flaskhallsen utan snarare RAM minnet.
Är troligen snarare nu med dubbla kärnor som vi kommer få ett riktigt skutt igen.
Ska man följa Windows XP's rekomenderade krav som är 300Mhz och 128mb RAM rekomenderas så flyter det INTE speciellt bra.
Vet inte om jag ska tycka att det är bra eller dåligt att Microsoft skalar av så mycket av dom gamla datorerna faktiskt.
Finns föresten Win2k liknande grännsnitt även i Vista...vilket gör det skrämmande likt det gamla OS'et...
Jodå, det flyter. Med det antalet RAM flyter det på jo. Iaf ansåg jag det då. Däremot har jag inte testat med lägre antal RAM, och det tvivlar jag på att det flyter. Körde på dom specen i runt två månader och största problemet var la igenkligen effekten närn fönster stängdes och öppnades och att dashboard och exposé inte flöt.
Gämför man det med WinXP på 400mhz och 64mb RAM som går som sirap ochh får slut på minne efter 30min användning ungefär så...är ju igenkligen bara RAM'et som är under system kraven.
Känns nästan lite snålt att släppa flera olika betal versioner sådär faktiskt...tänk om man vill testa på någon annan efter som behoven ökar...^^