Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av språk i rättstavning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 14:35

Är det någon som sitter på en bra och snabb lösning på hur man med ett kortkommando kan byta språk i rättstavningen i Tiger?

Skriver (försöker i alla fall) dagligen på danska, svensk och engelska och blir vansinning på att behöva gå genom högerklick eller menuer för att byta språk.

Widget kanske?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-19 15:49

Menar du när du använder Word? Gå in på Verktyg: Språk och välj det språk som skall användas.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 17:39
Ursprungligen av Dirk:

Menar du när du använder Word? Gå in på Verktyg: Språk och välj det språk som skall användas.

Han menar förmodligen "Mac program"; Som använder den inbyggda stavningen, som dom flesta program gör, Allt från MSN till Mail och Textredigeraren.

Jag har samma problem, Svenska och Engelska och blir rätt förbannad också, Ännu värre är det på MSN när man växlar språk mellan olika personer, då vore det trevligt om det kunde lagras i någon inställning nånstanns, men det verkar inte vara så enkelt.

Hur funkar det med multilingual?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 09:43

Ja - det är inte Word jag menar. Det är OS X stavkontroll jag ferererar till.

Samma problem här; svenska - danska - engelska och till viss del italienska behövs det skiftas mellan, så enkelt och meny-fritt som möjligt...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 13:50

Hade den bara legat direkt på högerklick så hade det varit en dröm. Typ högerklick -> Langauges -> En menu med de aktiva ordböckerna.

1
Bevaka tråden