Tips på modell? Maxpris 500-1000? Tålig & USB är ett krav...
Jag har själv en SONY DSC-P41. Var lite skeptisk till den i början, men den har legat i fickan sedan i julas. Många bra bilder. Många gånger man tänkt, det var nog sista gången den kameran användes. Åkt i backen många gånger, i betongen, i vattenpölar, nästan ner i sjön. Men den funkar än. Visserligen har den skruvats i sär och pressats ihop lite efter att det börjat klappa allt för mycket, vilket hände efter några gånger man lyckats klämma den i bildörren eller tappat den. Men jag har inte varit försiktig med den, vilket faktiskt var poängen med att skaffa en liten kamera som kan följa med exakt överallt. Sen att den är väldigt batterisnål är ett stort plus. Tror jag fick den för drygt tusenlappen för nästan ett år sedan. Sen kostar minneskorten en del när det gåller Sony grejer, men det var nog det bästa köpet jag gjort på länge, då jag sluppit ha ångest när den åkt i backen.
Har skrivit lite om den här någonstans, ska hitta det.
EDIT: Efter att ha hittat länken så insåg jag att jag faktiskt fick denna kamera i julklapp. hmm minnet är inte på topp ikväll. Här är länken ivf: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=60844: Titta längst ned så finns en liten sammanfattning.
EDIT2: Det går att ta förvånansvärt bra videosekvenser med den dessutom med helt ok ljud för det priset. Sen kanske det finns någon nyare modell nu. Men rekomenderas att kolla efter modeller i samma serie. Eller begagnad sådan här (jag säljer inte ).