- Adrian B
- Medlem ●
- Umeå
- 2005-10-04 09:41
Du tycker att det är strunt av det enkla skälet att du inte har någon som helst aning vad jag syftar på:
Näe, jag har ju inte det och då är det svårt att veta om det är vettigt sagt utan motivering.
Naturligtvis. Men att försöka lyfta fram ett "managed" API som något jätteviktigt i och med den närmsta framtiden problem med multipla cores i processorna känns fruktansvärt korkat.
Ok, så det är tron på "managed" API som fel?
Du saknar kunskap att avgöra om kritiken jag framför är vettig och vad gör du? Försöker lasta över ansvaret på mig?
Det är ju just för att jag (och många andra) inte har den rätta kunskapen som det skulle vara bra att få veta *varför* hans texter är dåliga istället för bara få höra kommentarer som "ordbajseri", "crap doesn't survive" och att det är en förvirrad journalist som pratar strunt. Det låter så väldigt likt trollkommentarer man annars ser på forum.
Läs kommentarerna till hans artikel så förstår du att många redan framfört kritik - som artikelförfattaren tyvärr väljer att ignorera.
Jo, jag har försökt hänga med i kommentererna, jag skrev ju i första inlägget: "Läs gärna kommentarerna efter texten också, där finns både de som håller med och de som inte gör det."
Här är en lång kommentar som du och "tjogin" kan läsa:
Ja, det var en väldigt bra kommentar som ger lite insikt i varför vissa är kritiska till vad Siracusa skriver om Cocoa (och betydligt mera givande än att bara läsa att han håller på med "ordbajseri"). Den som skrev kommentaren verkar hålla med om fördelarna med "managed" API, men inte kritiken mot att Cocoa inte står sig.
Ber om ursäkt ifall mina kommentarer är lite negativt laddade men jag blir väldigt irriterad på människor som saknar förmåga att uttrycka egna åsikter och döljer sin ignorans bakom ett fånigt idoliserande av personer som t.ex. Siracusa.
Jag tycker jag yttryckte mina egna åsikter ganska tydligt och försökte inte dölja att jag inte kan det här ämnet på djupet. Det handlar inte om ett fånigt idoliserande, det handlar mera om att jag läst väldigt mycket av den personen och jag har uppfattat honom som väldigt kunnig. Även andra på nätet (som i sin tur kan mer än mig) brukar också tycka det. Därför har han en viss tyngd i det han skriver, i mina ögon. När någon kommer och sågar honom på ett väldigt drygt och nonchanlant sätt så är det lätt att man uppfattar det som nån som trollar (vilket man ju ser rätt ofta på forum).
Det är lite som när Jobs presenterade iPoden och sa den var en väldigt bra produkt och vissa svarade med att självsäkert berätta att den inte skulle sälja mer än en handfull och inte var något att bry sig om, då la jag mera tyngd vid det Jobs sa för jag utgick ifrån att han visste vad han pratade om (och inte bara för att han är nån slags idol).