Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Adobe CS2

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-05 17:00

Har precis uppgraderat till Adobe CS 2 Premium och får ett märkligt fel när jag startar Illustrator och Indesign. Acrobat, Photoshop och Golive drabbas inte.

Felet är att vid uppstart så dyker det upp en dialogruta som säger "Error in Line 1: I/O error". Man måste klicka "OK" för att komma förbi. Felet uppkommer inte om man loggar in som admin utan endast som "vanlig" användare.

Installationen gjordes som admin.

Har kört en reparera rättigheter och har loggat in som root för att testa med olika rättigheter, till ingen nytta. Nån som vet vad det kan vara?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-05 18:17

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig men själv upplever jag InDesign CS2 buggigare än CS1.

/Bauer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-05 20:11
Ursprungligen av Bauer:

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig men själv upplever jag InDesign CS2 buggigare än CS1.

/Bauer

Åååhhh...nej, inte buggigare... inte säga så. Jag hade hoppats på en stabilare version och framförallt en stabilare Illustrator. Har du någon erfarenhet av den? Hos oss klagar dom hela tiden på att den "oväntat avslutades".

Ursprungligen av pem_pem:

Åååhhh...nej, inte buggigare... inte säga så. Jag hade hoppats på en stabilare version och framförallt en stabilare Illustrator. Har du någon erfarenhet av den? Hos oss klagar dom hela tiden på att den "oväntat avslutades".

Illustrator är stabilare enligt vad jag hört från lite olika källor. Uppdateringen lär väl göra den ännu stabilare också förstås

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-05 22:34
Ursprungligen av pem_pem:

Åååhhh...nej, inte buggigare... inte säga så. Jag hade hoppats på en stabilare version och framförallt en stabilare Illustrator. Har du någon erfarenhet av den? Hos oss klagar dom hela tiden på att den "oväntat avslutades".

Precis det + att den har lite svårt att visa rätt markeringsgränser för tabellceller ibland. InDesign alltså.

/Bauer

Frukta ej vänner, er egen Adobe-nanny på nätet kommer till undsättning

http://www.adobe.com/support/techdocs/331890.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-05 20:08
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Frukta ej vänner, er egen Adobe-nanny på nätet kommer till undsättning

Tackar!

Problemet måste gälla om man uppdaterar ifrån CS1, jag råkade aldrig ut för det när jag installerade en ny version. Eller uppkommer det vid vissa tillfällen?

Jag håller med dig Richard, man skulle bli bonde eller trädgårdsmästare. Det är lite klarare spelregler där...regnar det eller om det är torka så skiter det sig...enkelt och tydligt och man kan alltid skylla på vädret

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-05 18:55

*klapp, klapp, klapp*

De har lanserat 12.0.1 igår, men den syns inte i download managern än, inte hos mig iaf

1
Bevaka tråden