Har 278 "items" (låtar och videos och album-PDF:er) som är inköpta på iTMS. Redan innan iTMS introducerades gnällde jag om att det var omöjligt att skaffa sig musik på ett lagligt och ett så ojämförligt smidigt sätt som iTMS sedemera representerade. Jag bryr mig inte om konvolut, är noggrann med backup och lyssnar ändå nästan uteslutande på musik i iPod + halvdana lurar. Visst, det är trevligt med bästa möjliga ljud när musiken spelas i stereon över Airtunes, men inte heller där tycker jag fördelarna med smidiga iTMS slås av den jämförligt bättre ljudkvaliteten i riktiga album.
Men visst självklart - en nick till alla er som inte vill handla på iTMS p g a bristande kvalitet - komprimeringskvaliteten kan skilja sig åt väldigt mycket mellan olika album.
iTMS har lett mig till beteendeförändring på två sätt:
1. Jag lägger ner mer pengar på musik än jag gjort på väldigt många år (herregud, 90 % av den begränsade fickpengen gick åt till musik när jag var 15; nuförtiden är andelen av den disponibla inkomsten tack och lov något bättre).
2. Jag skaffar nu en majoritet av min musik helt lagligt (moraliska bonuspoäng till mig, yay! ).