Tack för tipsen hittills, men snabbt kan jag nämna att ingen av datorerna har fleranvändarsystem (samtliga körs från huvudkontot admin) samt att reparerat rättigheter har vi gjort till förbannelse...
Senaste versioner av 10.3.9 med allt vad det innebär, samt senaste versioner av Macromedias program (senast uppdaterade i torsdags). Systemen kan vara uppdaterade från 10.2, men några är på ganska nya maskiner som levererats med typ 10.3.6 och systemen har därefter uppdaterats vissa via programuppdateraren, andra med download.
Den sökväg som visas i felmeddelandena och de filer som där listas kan nämnas att de faktiskt ligger där de ska...
Enda slutsats jag kan dra är att Macromedia-programmen påverkas hos oss av yttre faktorer som företagets brandväggar eller liknande. Jag utgår ifrån att allt är 110% perfekt i vår operativmiljö på varje enskild dator.
(Ja, i ärlighetens namn förstår jag allt att Macromedias program funkar på Mac, men jag fick ju sätta nåt ämne... Dessutom kvarstår problemet att Macromedias Support inte kan lösa våra problem.)