Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Textformatering i Indesign CS2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om det går att åstadkomma text och styckeformateringar så att en del av texten placeras i en spalt bredvid övrig text (se bifogat exempel).
Texten ska dock kunna skrivas in i logisk ordning (se exempel).

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-14 10:54

Ett förslag hade varit att använda olika textrutor med olika sorters formatering.

Det du söker efter är så kallade "Förankrade objekt" dvs, objekt som följer med texten men som kan vara placerade utanför själva textflödet. Ett förankrat objekt kan också vara en annan textram, vilket uppnår precis det du är ute efter

Jag tror att jag vet vad ni menar. Min tanke var dock att kunna ta emot text, exempelvis i Word-dokument, som är skriven enligt mina anvisningar, och sedan genom formatmallar lätt få den att lägga sig som jag visade. Alltså att inte behöva skriva in datum i särskilda textblock.

Man skulle förmodligen kunna göra det, men det är så trixigt att jag inte ens orkar börja förklara - medicinen är liksom värre än åkomman, om man inte redan vet hur man ska göra det.

OK, jag ger upp det spåret. Jag har redan bestämt mig för en annan typografi.

1
Bevaka tråden