Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att få reda på det ursprungliga filnamnet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 11:14

Jag har gjort en liten tabbe, jag har bytt namn på ett gäng med filer och nu måste jag få reda på vad filerna hette när dem skapades. det är .jpg-filer

går det att få reda på vad kameran döpte filerna till (alltså namnet dem hade innan jag bytte)?

väldigt tacksam för svar.

tack.

Ursprungligen av mint:

Jag har gjort en liten tabbe, jag har bytt namn på ett gäng med filer och nu måste jag få reda på vad filerna hette när dem skapades. det är .jpg-filer

går det att få reda på vad kameran döpte filerna till (alltså namnet dem hade innan jag bytte)?

väldigt tacksam för svar.

tack.

Nej, den informationen har försvunnit efter att du ändrat namnet.

• Oregistrerad
  • 2005-11-22 12:13

Är du helt hundra?
det brukar ju gå att återskapa filer om man av misstag raderat, borde det inte då någonstans gå att se vad det ursprungliga filnamnet var? jag tycker det borde gå, någon som har någon idé?

Ursprungligen av mint:

Är du helt hundra?
det brukar ju gå att återskapa filer om man av misstag raderat, borde det inte då någonstans gå att se vad det ursprungliga filnamnet var? jag tycker det borde gå, någon som har någon idé?

Helt säker.

Dock så kanske det som klas i tidigare inlägg antydde kanske finnas information i filen som man kan använda. Det var det han menade med EXIF-traggar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-22 12:31

Finns det inget i EXIF-taggarna?

Nej, det går inte.

1
Bevaka tråden