Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux-tomte skriver om sina erfarenheter av Mac-switch

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-29 14:25

Jag tycker att det var underhållande läsning med bra och ärliga synpunkter, även om jag inte alltid hängde med i det tekniska.

Badbollen måste bort, findern är ju för f-n en grundläggande funktion i ett operativsystem som måste funka!

Ursprungligen av tobot:

Badbollen måste bort, findern är ju för f-n en grundläggande funktion i ett operativsystem som måste funka!

Precis vad jag tänkte när jag läste den utmärkta förklaringen ovan. Finder är ju så grundläggande för upplevelsen av OS X att Apple borde lägga ordentlig vikt vid att det ska flyta utan irritationsmoment.

Sedan är det ju inte enbart mellan olika skivor som filen kopieras. För att kunna flytta filen måste man ju även ha skrivrättigheter där filen från början låg - om man bara får läsa så kopieras den. Det händer exempelvis om filen ligger i en annan användares hemkatalog, och man kan läsa filen. (Den kan ju inte raderas därifrån eftersom man inte får göra några ändringar i den ursprungliga mappen.)

Bevaka tråden