Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macworld Expo Keynote -06 - nu drömmer vi igen

Tråden skapades och har fått 113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 22:21

10 januari 2006 håller Jobs sitt traditionella Keynote på Macword Expo. Så nu kan vi börja drömma om nya feta Apple-prylar. Personligen vill jag se en Powerbook med värsta "Intel inside". Utan ränder på skärmen..

Senast redigerat 2005-12-02 09:25
  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 22:42

Vilka datum är det som gäller?

Yes!!

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 23:02

Tisdag den 10 januari kl 9:00. Bör bli 18.00 svensk tid.

• Medlem
  • 2005-12-01 23:23

Alla G4-macar utbytta mot intelmaskiner istället.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-12-02 08:41

iPod blir mindre och säljsnack kring iTunes video-deal. One more thing... Schiller kommer ut ur garderoben.

Jobs avslöjar att Apple har köpt upp Microsoft?

Jag väntar fortfarande på idream - och nu även med möjligheten att kunna njuta av sina drömmar på bussen på väg till jobbet i din ipod video.

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-02 09:20

Kan inte Dressmann sponsra killen med lite snygga kläder. Jobs "dresscode" matchar inte Apples i övrigt utsökta design...

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-02 09:57
Ursprungligen av Wire:

Kan inte Dressmann sponsra killen med lite snygga kläder. Jobs "dresscode" matchar inte Apples i övrigt utsökta design...

Va... Att Jobs har sneakers, gympaskor och polotröja är ju en utav grejerna som gör atmosfären för hela grejen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 10:12
Ursprungligen av Wire:

OT: Skrämmande att du dressmans stil och kvalité med Apple... Sluta med det, det där hemska företaget är inte ens i samma liga.

Ursprungligen av Wire:

Dressman, är inte det klädernas Windows?

/ kalle.

Sorry, såg när jag läst klart tråden att etta redan sagts.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-12-02 10:04

Tänk om det bara blir en iPod Shuffle i den nya färgen svart.

Givetvis med vita hörlurar. Något annat är ju otänkbart.

Dressman känns mer som Dell.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 10:26

In med snabba intelprocessorer i de maskiner som behöver det mest. Dvs alla med G4 i sig.

Om Apple bjussade på en ny version av iCal som är på samma nivå som Mail och Safari skulle jag bli glad. Döp gärna om det till Calender.

Nytt iSync med stöd för fler enheter. Gärna någon skön inbyggd funktion för att enkelt kunna synka två datorer med varrandra.

Ett Apple Budget 1.0 skulle vara som en våt dröm.

Hört ett rykte om att Apple ska släppa ett ritbord, vore kul om det hände, mest för att slippa Wacoms fula programvara.

Att sedan Apple kommer att släppa en enkel, snygg adress/kontakt och kalender programvara till Mac OS X server är ju så självklart att jag inte behöver skriva det...eller hur var det nu...

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-02 10:28

iLife 06 kan man nog räkna med.

Ursprungligen av Wire:

iLife 06 kan man nog räkna med.

Där skulle det inte vara så dumt om iPhoto implementerade lite funktioner från Aperture. Jag tänker framför allt på hur Aperture kan användas för att sortera, visa och välja bilder, med "Stacks" och så vidare.

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-02 11:04
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Där skulle det inte vara så dumt om iPhoto implementerade lite funktioner från Aperture. Jag tänker framför allt på hur Aperture kan användas för att sortera, visa och välja bilder, med "Stacks" och så vidare.

En mycket irriterande sak med iPhoto 5 (iLife 05) har varit att iPhoto inte vill "släppa" filen när man t.ex. gjort en beskäring. Vi har en "plug-in" i iPhoto som processar bilder och väldigt ofta får man upp ett meddelande om att filen används av iPhoto trots att iPhoto är klar med sitt jobb. Hoppas iPhoto 6 har bättre filstöd.

Biligare och bättre macar ( förhoppnings viss även kvalitén rycker upp sig ) är alltid välkomna till oss konsumenter!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 10:57

Jag skulle vilja se ett högtalarsystem från Apple utan sladdar. Hur det ska lösas rent praktiskt med laddning av satelliter osv överlåter jag som konsument till Apple.

Vill att alla rykten om mac minins DVR funktioner flyttas över till en separat låda. Håll Mac minin clean sånär på Front Row. Ge mig en box som spelar in lagrar och bränner tv, funkar som en vanlig DVD-spelare och kan kopplas samman med både datorn och iPoden.

Angående ritbord, bara jag som tror att bilderna på Apples tablet-dator faktiskt är en Wacom-killer?

jag vill ha:

-iLife 06 som nu även innehåller Front Row (Hur de funkar med fjärr och sånt överlåter jag till Apple)

-Uppdatering på iSync, iCal, Adressbok

-Intel PowerBook, iBook och Mac Mini

-Smaskig förhandstitt på Leopard

Någon info om tillställningen kommer att strömmas eller sändas till utvalda ställen?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Någon info om tillställningen kommer att strömmas eller sändas till utvalda ställen?

Inte vad jag sett ännu. Tyvärr har ju trenden varit att Apple slutat med publika livesändningar på nätet. Förut brukade vi träffas ett antal 99macare här i Umeå och gemensamt se livesändningen i januari, var ett trevligt alternativ till att sitta hemma själv. Men som sagt, de senaste åren har det inte blivit några sådana.

• Oregistrerad
  • 2005-12-17 02:41

Hur orimligt är det att dessa önskningar på den nya iBooken går i uppfyllelse?

-Högre upplösn. än nuvarande 14" (i proportion till skärmstorlek)
-Lika bra/bättre processor än dagens PowerBooks
-1024 mb ram som standard
-7200 rpm hårddisk
-64 mb grafik
-Frontrow (eventuellt med fjärrkontroll)
-Inbyggd iSight
-DVI-utgång (via adapter... som dagens fast DVI alltså)
-Bakgrundsbelyst tangentbord (som PB 15", 17")
-Inte avsevärt mycket högre pris

Seså, gissa på nu!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-17 08:58
Ursprungligen av coste:

-Högre upplösn. än nuvarande 14" (i proportion till skärmstorlek)
-Lika bra/bättre processor än dagens PowerBooks
-1024 mb ram som standard
-7200 rpm hårddisk
-64 mb grafik
-Frontrow (eventuellt med fjärrkontroll)
-Inbyggd iSight
-DVI-utgång (via adapter... som dagens fast DVI alltså)
-Bakgrundsbelyst tangentbord (som PB 15", 17")
-Inte avsevärt mycket högre pris

Seså, gissa på nu!

Orimligt

Ursprungligen av coste:

Mina gissningar...

"-Högre upplösn. än nuvarande 14" (i proportion till skärmstorlek)"
Ja, en 13,3 tums bredskärm med 1280x720.

"-Lika bra/bättre processor än dagens PowerBooks"
I och med bytet till Intel (om det ryktet nu stämmer) så är det svårt att veta om prestandan i slutändan blir bättre eller bara... annorlunda

"-1024 mb ram som standard"
Nej, inte troligt

"-7200 rpm hårddisk"
Nej, det är en proffsgrej för de som köper PowerBook

"-64 mb grafik"
Ja, det känns som att det är dags även för konsumenten

"-Frontrow (eventuellt med fjärrkontroll)"
Kanske

"-Inbyggd iSight"
Skulle vara grymt, men tveksamt... det har funnits rykten om det, fast för PowerBook. Dock är ju video i högsta grad en konsumentgrej (det är ju trots allt bara iMacen som har det inbyggt idag). En relaterad tanke jag haft är att Apple kanske släpper nya skärmar med iSight inbyggt.

"-DVI-utgång (via adapter... som dagens fast DVI alltså)"
Önskvärt, men tveksamt. Fortfarande ett bra sätt att "tvinga" folk till PowerBook-serien.

"-Bakgrundsbelyst tangentbord (som PB 15", 17")"
Tveksamt.

"-Inte avsevärt mycket högre pris"
Rimligt, iBooken har varit bra prissatt under hela sin livstid, så det vore konstigt om den steg ordentligt nu.

En ny iProdukt som är en Apple-tolkning av någon teknik i ropet - alla blir chockade av lanseringen, hälften av oss gnäller på att iProdukten har för lite minne eller inte finns i svart och den andra halvan av oss springer över varandra för att meddela att nu har en beställning lagts på AppleStore och vi håller på att bli tokiga av förväntan på att den ska levereras ("shipping immediately" är något vi fortfarande tror på).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-17 09:57
Ursprungligen av Pegges:

En ny iProdukt som är en Apple-tolkning av någon teknik i ropet - alla blir chockade av lanseringen, hälften av oss gnäller på att iProdukten har för lite minne eller inte finns i svart och den andra halvan av oss springer över varandra för att meddela att nu har en beställning lagts på AppleStore och vi håller på att bli tokiga av förväntan på att den ska levereras ("shipping immediately" är något vi fortfarande tror på).

Ja vi macägare är ju som vi är...

• Oregistrerad
  • 2005-12-17 13:13

acke - Ja, men någon måste ju vara rimlig... typ högre upplösning eller Front Row... jag menar inte alla på samma gång, det skulle ju vara lite för bra för att vara sant.

EDIT: Oj, jag såg inte Adrian B:s inlägg... Man tackar!

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-17 13:46

En ny 12" powerbook med widescreenskärm. Under 2kg, intel-inälvor och 5h batteritid.

Några förbättringar jag skulle vilja se jämfört med dagens 12-tummare:
- bättre wlan
- mick som inte är placerad en halv centimeter från högtalaren (har ni försökt att använda t.ex skype utan hörlurar? går inte)
- fler usb-portar
- två eller flera musknappar, men ta INTE bort tvåfingerrullningen!
- större piltangenter och normalstor enter-tangent

• Medlem
  • 2005-12-17 14:16
Ursprungligen av Perc:

En ny 12" powerbook med widescreenskärm. Under 2kg, intel-inälvor och 5h batteritid.

Några förbättringar jag skulle vilja se jämfört med dagens 12-tummare:
- bättre wlan
- mick som inte är placerad en halv centimeter från högtalaren (har ni försökt att använda t.ex skype utan hörlurar? går inte)
- fler usb-portar
- två eller flera musknappar, men ta INTE bort tvåfingerrullningen!
- större piltangenter och normalstor enter-tangent

Jag vill inte ha fler musknappar på en bärbar maskin! Det är mysigt med en enorm vit knapp
;).

Bevaka tråden