- Gäst
- Oregistrerad ●
Går det inte till och med ett rykte om att dom ska slopa _all_ FW-integration på kommande iBooks? Det vore enligt mig otroligt dumt...
Ja, ofantligt dumt i så fall. Jag har svårt att tänka mig en sådan tabbe...:eek:
Det fanns ju även en video( film) på detta - så möjligheten är kanske att det inte är fake.
Det pratas en del om ryktet kring Kaleidoskop - alltså ett mediacenter.
För att detta skulle bli fullgott nog måste Apple kunna ge oss möjligheten att kunna spela in tv program - det som dock känns tveksamt med detta är just att Apple säljer tv-program genom itunes. varför skulle man vilja köpa program om man kan spela in dem.
Så hur kan Apple lösa detta - så att man ändå kan få sålt program/ tv serier?
Angående dagens Front row så visas enbart all media från den datorn som programmet ligger på - vad jag skulle vilja se är att man kan få tag i dem genom nätverket.
Det som är en stor poäng med att ha ett mediacenter är att all media såsom musik, bilder och filmer är samlade på ett ställe och inte utspridda. Man vill ha dem samlade för att sen enkelt få ta del av biblioteket från alla datorer.
Om tex jag sitter och klipper en film på min imac G5 och lägger filmen i filmkatalogen så kan jag senare gå till min hemmabio - plocka upp Front row och kolla hur det blev. Eller jag gör musik och sen vill jag att hela feta tjocka släkten ska få lyssna - då är det trevligare om jag i vardagsrummet kan få upp detta genom front row (itunes). Detsamma gäller iphoto - det skulle vara kanon att göra trevliga bildspel - likt förr med dia och sen samlas hela tjocka släkten och mysa framför projektorn.
Men det ska vara enkelt på typiskt Apple vis.
Jag hoppas Apple gör något åt mediacenter prylen och gör det avancerat men ändå behåller enkelheten.
Detta kanske är en dröm men vafan det var väl det vi skulle göra här
99mac kanske borde ta sitt ansvar och sätta ihop en krisgrupp inför MWSF. Jag menar, om det enda som lanseras är en Mac mini med 1,6 GHz G4 då lär det bli tragedier ute i landet. Vi kan ju inte gärna göra bort oss som UD gjorde för ett år sedan, vi måste vara beredda!
Något likt detta i front row skulle inte sitta fel.
http://www.steelskies.com/article/36/coverflow-tech-demo
Ibland kan man bli rätt trött på att bara se text. Detta är back to old school. Idén är klockren och skulle verkligen passa in i front row.
Tänk om Apple släpper ett Mighty Keyboard med endast en jätteknapp och ett litet scrollhjul!
Knappen kan programmeras till att ge olika tecken på skärmen beroende på om man trycker på den med ett eller flera fingrar samtidigt.
Som default fungerar den som en startknapp för datorn.
Haha, denna tar ju bara priset!
Men som sagt tidigiare, jag hoppas på iBook 13,3", Mac Mini HTPC-edition, alla med såklart Intelprocessorer. Hoppas inte det är för mycket att hoppas på?
• Hoppas klart på en iBook 13.1" widescreen med 1280x768 pixlar (typ). Klar för "HD" (720P), ny CPU (intel) klarar h264 i den upplösningen utan problem. Fenomenal allt-i-allo-dator.
• Front Row borde utvecklas men det kommer nog inte på tisdag… Jag kan se två varrianter av front row:
- Version 1 är mer en digital media center, digital video recorder lösning
- Version 2 är mer en digital media presentation tool, dvs det är ett sätt att samla all din data för presentetationer.
Båda skulle ev. platsa i samma program dock. Som det är nu är det en lam version 2.
• En ny Mac Mini med DVR-möjligheter skulle bli min direkt.
• Appel annonserar att man börja sälja filmer och serier i full HD-uppslöning på iTMS (iTMS byter namn till typ Apple Movie Downlaods eller dyl )
• Vad mer….Kanske en ny titt på MacOSX 10.5 vore kul, men troligen inte… Apple lär inte vilja avslöja allt för mycket om OS:et innan Longhorn är släppt kan jag tänka mig.
• Apple släpper en grym kallender och email lösning, även en central adressbokninglösning (läs PRO efter allt). Framför allt iCal är i dag enormt begränsat för lite mer komplicerade hantering av projekt och bokningar (läs nästan oanvändbart). Kanske någon tredjepartstillverkare borde lösa det (det ska vara "OSX-igt" så Entourage går bort i dagens form).
Saker som inte kommer från apple men som jag ser fram emot är:
- ATi's nya hårdvara
- AJA Video's ev. ny hårdvara (mer troligt med lancering NAB 2006)
- Pathfinder 4 släpps (eller Apple köper upp företaget och skickar med en boostad Finder som är "OSX-ig" en gång för alla )
- Vad Adobe kan ha "in the making"
- Övrigt Apple kan tänkas visa (Final Cut Pro Express KAN uppdateras likt förra året vilket brukar vara en glimt in i lite nytt stora Final Cut Pro kan gå åt för håll…)
Måste säga att jag verkligen blir insipirerad av alla drömmar i den här tråden... Fast jag försöker dock ha på mig reality-check-hatten hela tiden (vissa inlägg känns farligt närliga Truth About Apple Product Cycle )
Jag tror och hoppas på:
iBook med Intelprocessor.
En ny iPod shuffle. Det var ett tag sen någonting nämndes om den från Steves sida, jag gissar på nya färger och en ny (mindre) form.
iLife '06, utan några speciella överraskning whatsoever, förut..
..iWeb
Sen det jag ser fram emot mest:
Mac mini, med Front Row + Apple Remote (Jag tror att ni som hoppas på fullfjädrade DVR- och HTPC-funktioner hoppas på alldeles för mycket. Apple har nyss kommit ut med fjärrkontrollen, Front Row har bara använts på en enda produkt - iMac - och jag är ganska säker på att man kommer använda den till Mac mini, innan man ger sig in på att producera fullskaliga DVR-/HTPC-konkurrenter.
Jag skulle vara mer än nöjd med Front Row och en Mac mini!
Edit: Kom på att topicen är "nu drömmer vi igen". Allt ovanstående hör till mina drömmar, men om jag skulle få lägga till nåt jag drömt om ett bra tag:
<dröm>
Apple Phone.
En snygg, oerhört läcker mobiltelefon, gjord av Apple. (Inget hopkok från Motorola med andra ord, även om jag inte skulle ha nåt emot att de grundläggande tekniska funktionerna var designade av något externt företag.)
Till funktionerna hör iSight Mobile (en bra kamera, 1-2 megapixlar och bra bildkvalitet), självklart ett integrerat iTunes, minneskortsplats för massa musik och bilder... En docka följer med telefonen, som gör att den snabbt och smidigt kan synkas med OS X. Synkningen går snabbt och är grymt smidig. Bra program ska finnas till telefonen (kanske Java-baserade), och inom en vecka har det dykt upp 100 välgjorda program, både på Apples egen site och andra.
</dröm>
• Apple släpper en grym kallender och email lösning, även en central adressbokninglösning (läs PRO efter allt).
Det, mina vänner, är en våt, ständigt återkommande dröm i lilla ackes huvud. På ett sätt skulle detta vara den största nyheten för mig i morgon. Om det kom alltså...