Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6210, macar och telefonböcker

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter 16 timmars väntande på att min nyinköpta 6210a skulle ha laddat klart batteriet för första gången, stoppade jag förväntansfullt in den medföljande cd-skivan i min Powerbook G3/500 FW.

För en gångs skull stod det Macintosh på den tekniska kravspecen på CD´skivan. Ha - vem behöver en PC till sånt här tänkte jag glatt.

Mycket riktigt - director-presentationen funkade alldeles utmärkt på min mac - med mjukvaran som man skulle kunna redigera telefonboken och kalendern med var det värre

Efter flera timmars pulande med att få Nokia MacSuite till 9110an att åtminstone göra nånting med min telefon så fick jag ge upp. Skam den som ger sig dock.

Surfade vidare på nätet och döm av min förvåning när jag fann ett guldkorn - SIMexpress från samma finnar som gjort MacSuite.

Nitton välinvesterade shareware-dollar som varmt rekommenderas till mer eller mindre stolta ägare av Nokia 7110, 6210 eller 8xxx serien.

Körs med fördel över IR-porten och har ett sött quick-edit-mode där man direkt påverkar telefonboken.

Tanka hem demo-versionen om ni är tveksamma!

SIM-Express är faktiskt riktigt bra!

Jag använde det själv när jag bytte telefon, fungerade tipp-topp!

Nu har jag ett Nokia CardPhone 2.0 kort och då fungerar faktiskt den medföljande MacSuite programvaran hyggligt, men inte bra... Undrar varför Nokia inte kan fixa till det?

• Medlem
  • 2001-05-15 22:34

har en 6210 men inget modemscript som ger HSCSD, utan endast apples "nokia infrared" som bara ger 9600. jag har frågat nokia men de säger bara att "det är på gång..."

någon som har något tips var jag kan hitta ett script som funkar?

någon som har något tips var jag kan hitta ett script som funkar?[/B][/QUOTE]

Skaparna av SIM Express har även gjort modemskript för Nokias höghastighetsenheter - 6210 / Card Phone 2!

• Oregistrerad
  • 2001-05-16 12:10

Kan jag även ta backup av min telefonbok som jag kan göra med min 8210 med PC Suite?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-05-16 13:39
Citat:

Skapades ursprungligen av: the_eagle:
Kan jag även ta backup av min telefonbok som jag kan göra med min 8210 med PC Suite?

Ja, bara att spara till lokal fil. Funkar fiiint.. Dock så funkar inte med 6210:ans funktion med flera telefonnummer på ett namn.

• Oregistrerad
  • 2001-12-27 21:59

Finns det nå´t program som man kan rita ikoner med och skicka över från sin IR-port? Eller nå´n sajt man kan göra det från nu? Passagen har ju gått och blivit betalsajt...

Lovade flickvännen att jag skulle förse hennes nya 6210 med en fin logga, men det verkar ju stört omöjligt...

Bara nitton dollar?

Återigen glad att jag kör PC..

/ [V]

1
Bevaka tråden