Efter 16 timmars väntande på att min nyinköpta 6210a skulle ha laddat klart batteriet för första gången, stoppade jag förväntansfullt in den medföljande cd-skivan i min Powerbook G3/500 FW.
För en gångs skull stod det Macintosh på den tekniska kravspecen på CD´skivan. Ha - vem behöver en PC till sånt här tänkte jag glatt.
Mycket riktigt - director-presentationen funkade alldeles utmärkt på min mac - med mjukvaran som man skulle kunna redigera telefonboken och kalendern med var det värre
Efter flera timmars pulande med att få Nokia MacSuite till 9110an att åtminstone göra nånting med min telefon så fick jag ge upp. Skam den som ger sig dock.
Surfade vidare på nätet och döm av min förvåning när jag fann ett guldkorn - SIMexpress från samma finnar som gjort MacSuite.
Nitton välinvesterade shareware-dollar som varmt rekommenderas till mer eller mindre stolta ägare av Nokia 7110, 6210 eller 8xxx serien.
Körs med fördel över IR-porten och har ett sött quick-edit-mode där man direkt påverkar telefonboken.
Tanka hem demo-versionen om ni är tveksamma!