Ok, det låter tokigt men följande beskrivning får det kanske att bli begripligt. Startade eMacen och märker att något inte står rätt till ganska snabbt, hela finder buktar in mot mitten och toppmeny + dockan sträcker sig utanför skärmkanterna!!! Kommer därför bl a inte åt papperskorg, kontoikon etc. Öppnar jag ett fönster så är det helt förvrängt. Det är horisontellt i ovan och underkant men sidorna buktar in. Och vi pratar inte lite uten väldigt mycket. Har försökt korrigera detta med bildskärmsinställningar/geometri utan resultat.
Är det någon här som råkat ut för samma sak? Finns det något att göra eller är eMcaen dödsdömnd nu?
Jag har inga starka magnetiska prylar i närheten som skulle kunna orsaka detta, den fungerade ok igår under exakt samma förhållanden och detta är första gången någonsin detta fenomen uppträtt. Har försökt hitta liknande fall på nätet, men utan resultat.
Jag sätter nu mitt hopp till er som läser detta att nån av er vet vad det är min eMac drabbats av och hur man åtgärdar det.
Mvh / Roger