Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för paketdistribution

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Innan jag gräver ner mig och börjar leta efter ett program för paketdistribution så slänger jag ut frågan här.

Jag letar efter ett program som skapar programpaket som lätt går att distribuera ut på mina klienter.

Jag vill att det skall funka i stil med Package Maker men det måste vara möjligt att skapa paket av ex Adobe CS och liknande mer komplexa program utan att behöva leta upp alla filer som installerats.

Jag vill inte pyssla med lösningar som ex Radmind eller liknande. Ett enkelt program likt Package Maker som sagt men med möjlighet till att göra paket av större program enkelt.

Några tips?

Mvh
Tobbe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 13:05

Tobbe,

Kolla in "NetRestore" på:

www.bombich.com

...så finner du nog vad du söker!!

Lycka till,

-Torkel

Hej Torkel,
Jag använder mig av NetRestore idag i en netinstall-lösning vi har. Men den har inte den funktion jag söker. (om jag inte har missat något vill säga).
Jag använder NetRestore för att installera images på mina klienter inte enskilda program.
Skulle vilja ha ett program som utifrån en installations-CD gör ett programpaket som jag kan installera via ex ARD eller likt Radmind känner av förändringarna efter en installation och skapar ett paket av det. Det första alternativet är att föredra.
Mvh
Tobbe

Senast redigerat 2006-01-05 10:33

Ingen?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-01-10 15:20

Även jag har letat efter ett liknande program, utan framgång. Som tur är administrerar jag en såpass homogen miljö. Så när ett större program ska användas installerar jag det i standardimagen, och mosar om berörda klienter.

Ett alternativ borde vara att innan installation köra en mtree på hela filsystemet, spara detta i en fil. Köra en likadan mtree efteråt för att få reda på vilka filer som ändrats. Kan man sedan få in alla dessa filer i ett paket på smidigt sätt vore saken biff.

Tyvärr har jag inte orkat undersöka paket-formatet tillräckligt för att komma fram till om detta är toklätt eller jättebökigt att få till.

Blir till att skriva en egen liten applikation för detta då

1
Bevaka tråden