Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ge mig tips om program som får mig att röra på mig lite då och då!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter mycket framför datorn. 8-10 timmar per dag på jobbet och ibland några timmar till hemma. Har läst om program som påminner en lite då och då om att man ska röra på sig. Tramserier tänkte jag förr, men nu när kroppen värker och man börjar oroa sig för förslitningar så har jag tänkt om. Men nu hittar jag inga lämpliga program.

Jag behöver tips!

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-09 14:09

Använd Office-paketet och ta en promenad varje gång du startar ett program.

Ursprungligen av Konrad:

Använd Office-paketet och ta en promenad varje gång du startar ett program.

Använd en pc-dator, starta den, och spring iväg i skräck.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-17 17:28
Ursprungligen av irrelogical:

Använd en pc-dator, starta den, och spring iväg i skräck.

Somliga är ju tyvärr tvungna att sitta vid en pc på jobbet....ingen idé att springa iväg i skräck!
Däremot kan man starta pc:n och gott och väl hinna med en joggingrunda på några kilometer innan den är i gång! Förmodligen därför alla kommuntjänstemän sitter och fikar i minst en halvtimma innan de sätter igång och jobbar.:eek:

• Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-17 17:31
Ursprungligen av Picasso:

Somliga är ju tyvärr tvungna att sitta vid en pc på jobbet....ingen idé att springa iväg i skräck!
Däremot kan man starta pc:n och gott och väl hinna med en joggingrunda på några kilometer innan den är i gång! Förmodligen därför alla kommuntjänstemän sitter och fikar i minst en halvtimma innan de sätter igång och jobbar.:eek:

Passa dig noga! Vi är många kommunalt anställda på listan. Och när vi blir uppretade finns det mycken sparad energi att förbruka på en sådan som dig.........................
(Har tyvärr inte hunnit lära mig hur jag får in Smilies i inläggen)

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-17 19:27

Sitter ju själv som kommunanställd och vid en pc-häck!:D
Det är ju därför jag tillåter mig att raljera juh...:cool:
Jag vet också att det är så, att de flesta sitter och fikar väldans länge, och inte bara på morgonen utan väldans ofta!:mad:

(gå in på nytt inlägg så har du smilisarna till höger )

• Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-17 20:59

(gå in på nytt inlägg så har du smilisarna till höger )

Jo men det blir ju bara en massa kod när jag drar in dem = inte kul!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-17 21:08

Du ska ju inte DRA in dem bara KLICKA på dem!:rolleyes:

• Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-17 22:27

Du ska ju inte DRA in dem bara KLICKA på dem!:rolleyes:

:eek: :rolleyes: - typ.
Alltid lika roligt att lära sig saker även om det tog drygt 700 inlägg.

Ursprungligen av Le:

Jo men det blir ju bara en massa kod när jag drar in dem = inte kul!

Härligt! Äkta Mac-logik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-09 14:22

Grymmetips torkel!!

Jag har laddat hem 3 av dem och ska testa framöver. Jag återkommer och berättar om resultatet.

Tack!

Ursprungligen av Torkel:
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-09 15:01

koolt...jag ska lägga in länkarna på min blogg http://motionsguiden.blogspot.com

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-17 15:25

jag har lagt in korta recensioner på två av programmen på bloggen. http://motionsguiden.blogspot.com

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-17 17:08
Ursprungligen av Flip:

jag har lagt in korta recensioner på två av programmen på bloggen. http://motionsguiden.blogspot.com

Vilken kul sida!! Lite lockande att testa det där med armhävningarna.

Det finns ett svenskutvecklat program som heter Ergoosie som är bra att använda om man sitter länge vid datorn och behöver förhindra skador relaterade till datorarbete, typ musarm.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-17 22:46

Eller två år typ.....
*ler*

• Medlem
  • 2006-01-17 23:23

Ok men finns de inte något liknande soft till pc också alltså om Coffee Break Pro X för att jag jobbar både vid Mac & PC och om macen går igång att jag ska ta paus då kommer jag sitta o jobba vid pc... finns de inte någon sorts lösningen till denna dilemman

Ursprungligen av icep:

Ok men finns de inte något liknande soft till pc också alltså om Coffee Break Pro X för att jag jobbar både vid Mac & PC och om macen går igång att jag ska ta paus då kommer jag sitta o jobba vid pc... finns de inte någon sorts lösningen till denna dilemman

Se mitt inlägg ovan, det finns även en Windows-version av programmet.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-18 10:29
1
Bevaka tråden