Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Om man bara tittar på spec så visst är dell:en billigare. Men den väger 1kg mer än MacBook:en och den är gjort i grå plast. Som att jämföra BMW och Skoda.
XP Home är ju några tusen (?) billligare än XP Pro som vore en rimligare jämförelse, både i funktionalitet och för att det är det OS ett företag troligen skulle välja.
Jag konfigurerade en "likvärdig" dell inspiron med intel core duo 1,83 ghz, 1024 mb ram, XP Pro, 8X DVD+/-RW.
Priset hamnade på 26 250 kr så Macbook lär ju knappast vara icke prisvärd.
Kul att iMacen står sig bra i pris, men varför ska vi i Skandinavien få vänta 4 veckor på våra iMac Core Duo, när övriga Europa har en leveranstid på 3 dagar?!!?
Verkligen "shipping today" som herr SJ sa på keynoten…
Läste jag inte i någon tråd här tidigare att krypströmmarna på Pb:n försvann om man hade ett jordat eluttag. Kan det stämma? Har själv ingen PowerBook, så har egentligen ingen aning, men läste det som sagt i en gammal tråd här...
Läste jag inte i någon tråd här tidigare att krypströmmarna på Pb:n försvann om man hade ett jordat eluttag. Kan det stämma? Har själv ingen PowerBook, så har egentligen ingen aning, men läste det som sagt i en gammal tråd här...
Transformatorn till PB är ojordad - så det spelar ingen roll om man sätter den i jordat eller ojordat.
Det kan vara en fråga om hur känslig man är snarare än skillnad mellan olika exemplar. Jag har testat 2 eller 3 exemplar och de känns precis lika, det pirrar i fingrarna när man använder styrplattan. Drar jag ut nätadaptern försvinner det.
Men vare sig det varierar eller ej så är själva roten till det onda att ha metall i "användarytan". Det är ett onödigt problem.
Jag tyckte redan när jag köpte min pb12" sep 2004 att om man kollade till vikt, prestanda, minne, cd/dvd enhet, batteri, operativsystem att den var prisvärd, om än i överkant