- Lizardman
- Medlem ●
- Söderhamn
Beställde min dagen efter Keynoten. Den ska tydligen skickas ut senast den 19:e. Jag lovar att skriva ett par rader om den nya iMacen när jag får den!
Jag beställde min ungefär samtidigt som du beställde din. Hur går det är den på väg? För min del står det den 25:e...
Jag beställde min ungefär samtidigt som du beställde din. Hur går det är den på väg? För min del står det den 25:e...
Jag bytte min iMac G5:a mot en Intel, och det tråkiga är att jag inte kommer att kunna följa min order. Jag ser bara min G5 som redan är utskickad (och tillbakaskickad). Men när jag ringde så sa hon den 19:e, så jag får bara vänta och se när den dyker upp
Macoteket ska få in Intel-macarna andra veckan i februari sa de idag.
Och de lät inte helt övertygade om att detta löfte från Apple skulle hållas…
"Norden är en liten marknad som inte prioriteras av Apple"
Men Luxembourg är tydligen det??
Hur kan det ta 10 gånger så lång tid att få den skickad om man bor i Sverige än om man bor i övriga Europa!?
"Norden är en liten marknad som inte prioriteras av Apple"
Men Luxembourg är tydligen det??
Hur kan det ta 10 gånger så lång tid att få den skickad om man bor i Sverige än om man bor i övriga Europa!?
Det är bara att konstatera att Sverige befinner sig i periferin.
Luxemburg är ju inte direkt en egen marknad utan buntas ihop med Frankrike eller benelux förstås.
Pratade med AppleStore nyss och de sa att det förmodligen stod fel på alla andra stores i Europa. De nya iMacarna ska inte skeppas förrän runt 10:e februari, men då ska de skeppas till alla länder (i Europa antar jag att de menade) samtidigt.
De sa t.o.m. att datorn kan komma att skickas tidigare än 13 februari som det står på min beställning. Men man ska nog inte ha så höga förhoppningar om det.
Jag ringde precis AppleStore angående min beställning och de sa att min 17'' intel-iMac (med större hårddisk) kommer att skickas om 8-10 dagar.
Varför inte ta första bästa Ryan air ned till en Applebutik neråt i Europa, när de fått in dem? Är det några skillnader mellan länderna (tangentbordet är väl bara att byta ut?)
Inget bra förslag till den som redan beställt förstås, men för oss andra kanske?