Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nördigt mycket systemresurser

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-01-21 12:41

Du kan skriva dåliga (=felaktiga) widgets som gör suspend när Dashboard försvinner. Det finns en hook för att känna av detta, men jag har sett widgets som inte kollar detta - och vips så fortsätter de att dra fullt med CPU trots att den inte syns.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-01-21 12:41

Och BTW - nu får någon med friskt minne fylla i rätt svar - vilken Windows-version hade utvecklare från Vax/VMS-världen i sitt team?

Ursprungligen av frazze:

Och BTW - nu får någon med friskt minne fylla i rätt svar - vilken Windows-version hade utvecklare från Vax/VMS-världen i sitt team?

Alla NT versioner, tror jag.
David Cutler jobbar fortfarande kvar i alla fall.

Har Mac OS X börjat kräva mer med åren?

Jag kör numera Mac OS X Jaguar version 10.2.8 på min gamla Power Macintosh 7300 med 200 MHz 604e-processor, 128 MB minne och en hårddisk som totalt rymmer 2,23 GB. Det intressanta är att det går väldigt bra. Responsen är kanske inte riktigt i klass med en ny Mac, men den är inte långsam.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2006-01-21 13:57
Ursprungligen av Björn Leander:

Har Mac OS X börjat kräva mer med åren?

Jag kör numera Mac OS X Jaguar version 10.2.8 på min gamla Power Macintosh 7300 med 200 MHz 604e-processor, 128 MB minne och en hårddisk som totalt rymmer 2,23 GB. Det intressanta är att det går väldigt bra. Responsen är kanske inte riktigt i klass med en ny Mac, men den är inte långsam.

Nej. Mac OS X har blivit snabbare för varje ny version som släppts.

Ursprungligen av akesson:

Så om XPostFacto skulle stödja det så skulle alltså min gamla Power Macintosh 7300 utan problem kunna köra Tiger?

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-01-21 16:23
Ursprungligen av akesson:

Men kanske inte minnessnålare...

Bevaka tråden