Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Norrköpings Tidningar slänger ut Macarna!

Tråden skapades och har fått 244 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Andersson

Så du menat att Macen eller Os X som du jobbar på ger dig inspiration eller hjälper dig att bli mer kreativ.

Det går jag inte på!

Av vad jag vet så måste du redan ha en del ideer innan du sätter dig vid dator och förverkligar dem.

Det är personen framför datorn som är kreativ inte dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-14 22:42
Ursprungligen av Hunter78:

Andersson

Så du menat att Macen eller Os X som du jobbar på ger dig inspiration eller hjälper dig att bli mer kreativ.

Det går jag inte på!

Av vad jag vet så måste du redan ha en del ideer innan du sätter dig vid dator och förverkligar dem.

Det är personen framför datorn som är kreativ inte dator.

Hunter78: Ju mer jag läser av dina inlägg desto mer förvånad blir jag att du överhuvudtaget finns på detta forum... Gillar du OS X? Gillar du Mac? Apple? Dina inlägg är de konstigaste jag någonsin läst på ett macforum, svenska och icke svenska...

En dator är ett verktyg och man kan lika bra sitta och göra tex tidning i Windows på en PC... Men en dator är mer än ett verktyg.. Det är för många hela deras arbetsmiljö... Och en arbetsmiljö vill man ska funka varje dag 365 dagar om året.. Och OS X ger dig detta och mkt mer... Hur ofta har jag inte hört "Näää ja vart tvungen att installera om hela Windows, datorn bara kraschade" mitt uppe i en produktion.. Många gånger och detta är proffs som sitter bakom rattarna.. Hur många gånger har min dator kraschat sedan jag installerade OS X för 4 år sen? Inte en enda gång......

Att tidningen i inlägget gått över till PC är helt och hållet av okunskap och brist på långsiktigt tänkande.... Hur kan man påstå att OS X skulle vara krångligare än Windows? Är det ett skämt eller? Och varför inte använda sig av Indesign under OS X ?? Samma sak... Quark är svindyrt och inte värt pengarna..Tyvärr drar Quarks usla pristänkande i detta fall ner OS X... Synd för dom... Stabilare OS finns inte för proffesionell grafisk användning... Macen är byggd för den branschen....

Och du, Apple, OS X och min Mac Book Pro ger mig inspiration varje dag, för att jag slipper tänka på att det är en dator som jag sitter vid... Vet att det inte hade varit samma sak om jag satt och körde XP varje dag, har suttit en hel del i det sedan Boot Camp och man blir störd gång på gång på gång av någon helvetisk förbannad pratbubbla som talar om för en vad man bör göra etc etc... Snacka om övermyndarmentalitet....

Simma lugnt......

Ursprungligen av djablo:

Hunter78: Ju mer jag läser av dina inlägg desto mer förvånad blir jag att du överhuvudtaget finns på detta forum... Gillar du OS X? Gillar du Mac? Apple? Dina inlägg är de konstigaste jag någonsin läst på ett macforum, svenska och icke svenska...

En dator är ett verktyg och man kan lika bra sitta och göra tex tidning i Windows på en PC... Men en dator är mer än ett verktyg.. Det är för många hela deras arbetsmiljö... Och en arbetsmiljö vill man ska funka varje dag 365 dagar om året.. Och OS X ger dig detta och mkt mer... Hur ofta har jag inte hört "Näää ja vart tvungen att installera om hela Windows, datorn bara kraschade" mitt uppe i en produktion.. Många gånger och detta är proffs som sitter bakom rattarna.. Hur många gånger har min dator kraschat sedan jag installerade OS X för 4 år sen? Inte en enda gång......

Att tidningen i inlägget gått över till PC är helt och hållet av okunskap och brist på långsiktigt tänkande.... Hur kan man påstå att OS X skulle vara krångligare än Windows? Är det ett skämt eller? Och varför inte använda sig av Indesign under OS X ?? Samma sak... Quark är svindyrt och inte värt pengarna..Tyvärr drar Quarks usla pristänkande i detta fall ner OS X... Synd för dom... Stabilare OS finns inte för proffesionell grafisk användning... Macen är byggd för den branschen....

Och du, Apple, OS X och min Mac Book Pro ger mig inspiration varje dag, för att jag slipper tänka på att det är en dator som jag sitter vid... Vet att det inte hade varit samma sak om jag satt och körde XP varje dag, har suttit en hel del i det sedan Boot Camp och man blir störd gång på gång på gång av någon helvetisk förbannad pratbubbla som talar om för en vad man bör göra etc etc... Snacka om övermyndarmentalitet....

Simma lugnt......

Oboy Större dynga har man inte hört på länge!

Att macen skulle vara mer stabil kan diskuteras ganska friskt speciellt efter G5 & Intel lanseringen, har aldrig hört så många klagomål på Apples maskiner som nu, tror du inte mig så sök här på 99Mac eller på macworlds forum eller amerikanska forum så får du se.

Att Os X är bättre än Win Xp är inget att diskutera, men att jämföra ett 5 år gammalt Os
( Windows Xp ) mot Tiger är lite att ta i. Sedan måste jag säga att på många tidningar och SR som kör Pc med Win Xp säger att de är nöjda och tycker att det fungera bra efter att man har vant sig vid Xp. Hade det inte fungerat så hade de nog bytt tillbaks till Mac.

Visst finns det datorer som fungerar 24/7 året inom Pc världen & mac världen, men att säga att pc inte fungera bra, är ren okunskap från din sida. Att det finns större hot mot en pc baserad system kan jag hålla med om i form av virus m.m. men det betyder inte att det inte fungerar.

Om nu pc med Win Xp är så dålig som du påpekar så hur kommer det att banker och andra mycket viktiga myndigheter inte kör på mac utan Pc speciellt när driftsäkerheten är absolut det högsta prioritet, då vore mac ett självklart val eller hur?

Jag vet inte vilken värld du lever i, men numera är det endast 2 saker som skiljer sig mellan mac och pc och det är Os x och design, inget annat.
Ang krascher så har jag inte haft en enda krasch med mina datorer och Windows Xp.
Fera institutioner på Lund Universitet t.ex. CTR - institutioner. Som är nästan 100% Pc har inte haft några större problem med sina Pc som går 24/7 året om, men visst pc är skräpp.

Ang mjukvaran som du nämner så är den numera identisk på både Pc och Mac där med kan man inte skylla på mjukvaran, för den är identiskt så borde jobbet man gör gå lika bra på Pc som på Mac.

Ang pratbubblorna så kan man enkelt stänga av den funktionen, men det visste du redan!

Hunter78: Vissa saker kan faktiskt vara uppbyggda och konstruerade på ett visst sätt som gör dig mer kreativ i ditt arbete.

Varför tror du Adobe släpper nya program, som ska göra "ditt arbete mer effektivt"?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-16 14:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hunter78:
Om man sitter hela dagarna i Indesign eller Quark så fan spelar det för roll vad OS du kör det i för när du är färdig så sparar du det på en server så är det klart.
Eller ni alla som jobbar kanske sitter och pillar med Os X hela dagarna inte konstigt att jobbet inte då blir färdigt i tid. Eller massa fel dyker upp i tidningarna eller anonserna.
Eller så har ni mycket tid över så att ni kan pilla om kring i Os X för ni inte har något annat att gör.

Det håller inte enligt mig.

Du har rätt i princip men fel i sak. Jag kan tala av egen erfarenhet som sysadm för 600 anställda.

Mac-använderna blir på något sätt alltid färdiga i tid. PC-användare har alltid någon anledning varför de inte blev färdiga i tid. Oftast skyller de på sysadm. Gärna den ende Mac-sysadm (jag) istället för de 14 andra Win-sysadm som borde ha orsakat felet.
Win-sysdam gör sitt bästa för att sinka Macanvändare med nya policies, men sänker istället sin egna system. Macanvändaren jobbar på som vanligt och levererar i tid. Mac-sysdam hittar felet och alla (utom 14 personer) blir glada .
Detta genomsyrar hela OS-debatten. Windowsanhängarna hävdar att det blir billigare, trots att fakturan blev 4 gånger större än planerat. Mac-anhängarna lyssnar inte på debatten över huvudtaget eftersom de är upptagna med att få jobbet färdigt i tid.

Vill du höra mer:
Efter att ha jämfört OS mot lönsamhet på liknande arbetsuppgifter, visar det sig att Mac-användaren drar 120% mer pengar till företaget än Windowsanvändaren. Observera; liknande arbetsuppgifter, tex webbgrafiker.

Tjo...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hunter78:
Andersson

Så du menat att Macen eller Os X som du jobbar på ger dig inspiration eller hjälper dig att bli mer kreativ.

Det går jag inte på!

Av vad jag vet så måste du redan ha en del ideer innan du sätter dig vid dator och förverkligar dem.

Det är personen framför datorn som är kreativ inte dator.

Arbetsmiljön kankse ger personen kreativitet? Min pappa kommer aboslut inte att kunna jobba lika bra med en PC som han kan med Macen. Han komemr att bli riktigt förbannad då dne hänger sig. Och det är ju inte det företaget vill eller hur? De vill ju ha anställda som är positiva och som känner arbetsglädje. Inte tvärtom.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hunter78:
Så ni menar att dator som står under ett skrivbord skulle inspirera er till att göra kreativa saker. Har ni hör något mer korkat nä troligen inte.
Vad jag vet så är det Användaren som gör det inspirerat och inte dator som ni mycket sällan ser eller Os X för den delen ni sitter dagarna in och ut i Indesign eller Quark.
Vad kan en dator hjälpa er med att göra så att det blir så mycket mer inspirerat med att vilja jobba eller att jobbet bli bättre.

Alltså det är något av det mes korkade jag har hört det senaste 10 åren.
Så alla som jobbar i Cad är inte kreativa och de får inte någon inspiration till att rita samt komma på nya idéer eller lösningar, för det gör Dator eller Os för dom de bara sitter och tittar på när dator gör allt. HA HA HA

Nu får ni ge er det var urdåligt försök!

Äger du en Mac?
Har du aktivt arbetat med OS X v. 10.2 under låt säga en månad minst?
Har du jobbat akivt inom den grafiska branschen?

Om svaret är ja på samtliga dessa ovanstående frågor så tycker jag mest synd om dig som har fått så dåliga erfarenheter av Mac:en och dess operativsystem.

Om svaret är nej på någon eller samtliga av ovanstående frågor så är du ju mer än lovligt korkad som sitter och har en åsikt i saker och ting som du inte har någon erfarenhet av.

Välj alternativ själv...

Hur går man tillväga för att sinka någons arbete i t ex Indesign? Är inte användarens tillvägagångssätt rätt basic egentligen?

Användaren öppnar en fil från en server, sparar den, skickar vidare. Problemen under dagens gång måste väl vara arbetet i själva programmet?

Jag ser över en datorpark med 30st Macar och 10st PC där alla bara jobbar på med respektive filer. Allt från 2st servrar, där det också sker daglig backup.

När jag jobbar i ett team så inspireras jag av mina medarbetare så länge de är kreativa, roliga osv. Sätter de sig på tvären, presterar dåligt o.d så blir även mitt arbete påverkat av det.

Samma sak med datorn. Om den snurrar på, har fiffiga lösningar och är enkel att handha stärks min kreativitet. Om den inte funkar, kraschar eller om jag inte kan hantera färger riktigt så begränsas jag i min kreativitet.

Jag inspirerar mig själv men bara till en viss del. Hunter, även om macen i din värld alltid måste vara sämre jämfört med wintel-sidan så kan man inte ifrågasätta faktum:
Om jag inte kan färghantera på pc:n så är den det sämre alternativet.

Om nu macen är så dålig, varför använder du en? Du kanske inte ens har en mac? Mac-fan utan mac kan du ju inte heller vara, det ger iaf dina inlägg intrycket av.

Så vad gör du egentligen här?

[ 16 Januari 2003, 15:34: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-16 15:17

..."Enkelheten är borta....."
Är Windows enklare för gamla Mac användare än MacOSX???!
Ekonomi då?
Är underhåll och service på windows burkar billigare???
Sen när?
Driftsäkerheten på pc?
Kalibrering av skärmar på pc = enkelhet?
Sen när allt detta är sant?

hunter78 - gå och lägg dig.

Generell uppmaning: Håll diskussionerna på humana nivåer! Varning #1. Meningslösa datorkrig och påhopp accepteras inte. /Admin

[ 16 Januari 2003, 15:31: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson. ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-16 15:38
Citat:

quote: När jag jobbar i ett team så inspireras jag av mina medarbetare så länge de är kreativa, roliga osv. Sätter de sig på tvären, presterar dåligt o.d så blir även mitt arbete påverkat av det.

Samma sak med datorn. Om den snurrar på, har fiffiga lösningar och är enkel att handha stärks min kreativitet. Om den inte funkar, kraschar eller om jag inte kan hantera färger riktigt så begränsas jag i min kreativitet.

Ord!

Någon frågade om vad användare som utbildas för att lära sig OS X tycker är svårt med systemet.
Deras första intryck är detta med fleranvändaresystemet. Det känner sig förvirrade över mappstrukturen. De är vana att kunna lägga allt dirket i root nivå på hårddisken. Vilket jag brukar avråda från.
jag rekommenderar att de ska hålla sig i hemmamappen sin. Där uppstår en förvirring. Men detta är bara under en övergångsfas. När de ser nyttigheten med ett fleranvändar system brukar de älska det.

Rent generellt är det mappstruktur som förvirrar. Förut fanns det en Systemmapp. Den rörde de aldrig resten var deras. Nu är det så många mappar som de inte förstpr vad de ska vara till etc etc.

De hela bottnar nog i att mac användare till stor del är vana att vara herre över den dator de sitter vid. Ha dödskoll på allt. Vilket de flesta inte kommer kunna ha med Mac OS X. Skrämmande för många.

Jag kan inte säga att jag tycker att Windows är bättre på den fronten. Men samtidgt ingår det i att köra Windows. Du ska inte kunna kontrollera allt. Det är ingen som ifrågasätter det.

Kan det bero på att Mac användare i stort ifrågasätter mer? Vill vara sina egna? Tänka annorulunda? Tänka som sig själva inte som någon annan person från USA...

Jag vet inte. Det är det första trappsteget i övergången till tian som många bävar inför men när de väl gjort det så brukar de upptäcka rutchkanan på andra sidan,några veckor senare frågar de mig varför de inte bytte tidigare.

PC är i sitt grundutförande billigare, snabbare i olika benchmark tester. Men som tidigare i tråden nämnts så är det absolut inget syns i verkligheten. Jag vet ett stort statligt kultursinstitut som nyligen inköpte utrustning med ovan två argument som huvudargument, från en av de största PC tillverkarna. Nu överväger man att skicka tillbaka de viktigaste konfigurationerna eftersom dom helt enkelt inte fungerar som dom skall i praktiken. Alla de saker jag med lätthet gör, går inte hos dom. Trots systembussar, prislappar och mhz prestanda. och det är inte första gången det inträffar. Men det är ju bara mitt subjektiva inlägg-

låt oss alla vänta, se och kanske lära av hur det har fungerat hos Norrköpings Tidningar efter 6 månader - 1 år.
Då får vi ju reda på vilka teorier som stämmer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-16 15:57

Jag har alltid sparat mina dokument i mappen Dokument så jag fattar inte var det är för skillnad mot tidigare. Mappstrukturen är ju betydligt enklare nu än under Mac OS 8 och 9.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-01-16 15:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
När jag jobbar i ett team så inspireras jag av mina medarbetare så länge de är kreativa, roliga osv. Sätter de sig på tvären, presterar dåligt o.d så blir även mitt arbete påverkat av det.

Samma sak med datorn. Om den snurrar på, har fiffiga lösningar och är enkel att handha stärks min kreativitet. Om den inte funkar, kraschar eller om jag inte kan hantera färger riktigt så begränsas jag i min kreativitet.

Bra talat!

En hantverkare som inte trivs med sina verktyg gör inget bra jobb. Fråga en snickare om det är skillnad på en såg och en såg, eller som någon nämnde, fråga en kock om det är skillnad på en kniv och en kniv.

Det där snacket med att det inte spelar någon roll vilket det operativ det är, utan att det är programmet man använder som spelar roll, det håller inte. Jag sitter inte med InDesign från morgon till kväll. Man jobbar med andra program också, e-post, webläsare, ftp-klient t.ex, man hanterar filer på skrivbordet man läser och bränner CD-skivor. Jag lyssnar på musik (iTunes) när jag jobbar. Så visst spelar det roll vilken miljö man jobbar i.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
NDeras första intryck är detta med fleranvändaresystemet. Det känner sig förvirrade över mappstrukturen. De är vana att kunna lägga allt dirket i root nivå på hårddisken. Vilket jag brukar avråda från.
jag rekommenderar att de ska hålla sig i hemmamappen sin. Där uppstår en förvirring. Men detta är bara under en övergångsfas. När de ser nyttigheten med ett fleranvändar system brukar de älska det.

Rent generellt är det mappstruktur som förvirrar. Förut fanns det en Systemmapp. Den rörde de aldrig resten var deras. Nu är det så många mappar som de inte förstpr vad de ska vara till etc etc.

Mappstrukturen går jag igenom med dem relativt tidigt.

Den första veckan när de ska köra själva så ser jag till att Finder inställningen Nytt Finder-fönster visar hem är ikryssad.

Dessutom lägger jag inte hårdisken på skrivbordet (inget kryss i kryssrutan) utan istället ett alias till deras Hem-mapp.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-16 16:07
Citat:

quote:Varför leverera ett fleranvändarsystem till en marknad som till 95% (min alldeles egna gissning) är enanvändare?

Hur mycket kostar virusattacker en normal W2K/WXP/Exchange/Outlook-park per år?

Ett vettigt mailsystem tillsammans med ett system där användaren inte äger systemfilerna ger en säkrare och stabilare plattform.

/BR

Jag blev så snurrig av debatten så jag är inte säker om jag såg någon nämna licenser för server i samanhanget.

Nu gör jag det!
Windows Server = ? ??? ???

Vi har 2 tidningar i Umeå. En som går bra, använder Mac. En som går urdåligt, använder PC. Undrar om supportkostnaden tagit död på den som går dåligt.

Från Pressens tidning apropå effektivitet:

Behöver vi en ny arbetsstation så har vi hela operativsystemet liggande i en server, det tar bara 15 minuter att komma igång med en nyinstallation.

Försök det med en wintel-station

ooppss...

[ 16 Januari 2003, 16:25: Meddelandet ändrat av: Micke W ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-16 16:34
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Någon frågade om vad användare som utbildas för att lära sig OS X tycker är svårt med systemet.
Deras första intryck är detta med fleranvändaresystemet. Det känner sig förvirrade över mappstrukturen. De är vana att kunna lägga allt dirket i root nivå på hårddisken. Vilket jag brukar avråda från.
jag rekommenderar att de ska hålla sig i hemmamappen sin. Där uppstår en förvirring. Men detta är bara under en övergångsfas. När de ser nyttigheten med ett fleranvändar system brukar de älska det.

Rent generellt är det mappstruktur som förvirrar. Förut fanns det en Systemmapp. Den rörde de aldrig resten var deras. Nu är det så många mappar som de inte förstpr vad de ska vara till etc etc.

De hela bottnar nog i att mac användare till stor del är vana att vara herre över den dator de sitter vid. Ha dödskoll på allt. Vilket de flesta inte kommer kunna ha med Mac OS X. Skrämmande för många.

Jag kan inte säga att jag tycker att Windows är bättre på den fronten. Men samtidgt ingår det i att köra Windows. Du ska inte kunna kontrollera allt. Det är ingen som ifrågasätter det.

Kan det bero på att Mac användare i stort ifrågasätter mer? Vill vara sina egna? Tänka annorulunda? Tänka som sig själva inte som någon annan person från USA...

Jag vet inte. Det är det första trappsteget i övergången till tian som många bävar inför men när de väl gjort det så brukar de upptäcka rutchkanan på andra sidan,några veckor senare frågar de mig varför de inte bytte tidigare.

Jag håller med dej att mappsturktur förvirrar för nybörjaren.
Det borde finnas inställning så att det bara syns Applikationsmapp och Hemmapp för nybörjaren.
Hårddisk och CD syns på skrivbordet. Det borde inte vara svårt på Apple skapa detta, hoppas på 10.3

Citat:

quote:Från Pressens tidning apropå effektivitet:

Behöver vi en ny arbetsstation så har vi hela operativsystemet liggande i en server, det tar bara 15 minuter att komma igång med en nyinstallation.

Försök det med en wintel-station [Wink]

Central-installation av OS och program fungerar på Wintel också. Och om allt är rätt konfigurerat fungerar det dessutom snabbt och bra.

Ähh, who cares.. Om det fungerar bra och om dom sparar pengar. Vilket ska bli intressant och se om det verkligen är fallet.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-16 17:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Någon frågade om vad användare som utbildas för att lära sig OS X tycker är svårt med systemet.
Deras första intryck är detta med fleranvändaresystemet. Det känner sig förvirrade över mappstrukturen. De är vana att kunna lägga allt dirket i root nivå på hårddisken. Vilket jag brukar avråda från.
jag rekommenderar att de ska hålla sig i hemmamappen sin. Där uppstår en förvirring. Men detta är bara under en övergångsfas. När de ser nyttigheten med ett fleranvändar system brukar de älska det.

Helt rätt taktik!

Jag har själv alltid sett till att det har funnits en "jobbmapp" på de lokala arbetsstationerna. Folk har lärt sig att "där skall saker och ting ligga". Ett argument har varit att det är lättare att göra klientbackup, även om det är en lögn. Trygghet hos användaren är värt mer.
Sedan introducerade Apple mappen "Dokument". Var det i System 7?. Den kunde lätt döpas om till "Jobb" och så hade du samtidigt en funktion som gick till den mappen med automatik i dialogrutorna
Under OS8-9 har vi haft fleranvändarinloggning och då har "Dokument" sett olika ut beroende på vem som loggade in(det börjar att närma sig). Microsoft passade också på att strukturera om"Mina dokument" i och med Win2000 (nej, NT4 hanterade inte detta särskilt bra)

I OS X har du din hemmamapp/hemmakatalog som ett arv från UNIX. Jätteenkel pedagogik:
- Här är din hemmamapp. Här hör du och dina filer hemma. Lägg dem där och allt är lugnt. Ingen annan kan röra dem. Allt i en upplysande och förstående ton.

Jag tror inte någon av våra elever ens har funderat över detta. Inte ens de Win-sysadm som blev tvingade att gå OS X-kursen .

Det är glasklart.

...vissa powerusers gnällde i dock början, men de har också lärt sig (den hårda vägen)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-16 17:30

Men mapparna på Root nivå syns för nybörjarna och de blir konfunderat och osäker. Helst ska root mapparna vara osynlig när man vill ställa in så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-16 17:48

Jag kan förstå att de vill byta till Indesign (har aldrig gillat Xpress och har hållit mig till Pagemaker tidigare) , men varför måste de gå över till PC för den sakens skull??? Ofattbart.

Citat:

quote:Det borde finnas inställning så att det bara syns Applikationsmapp och Hemmapp för nybörjaren.
Hårddisk och CD syns på skrivbordet. Det borde inte vara svårt på Apple skapa detta, hoppas på 10.3

Enligt denna tråd verkar detta problemet vara anledningen till att NT valde att byta plattform, kan det vara så enkelt.

Då borde väl äpple lätt kunna fixa en ?Begränsad finder (likt OS 9)? som döljer allt utanför hemmappen. Då skulle ju alla vara nöjda för det verkar vara det enda problemet i OS X.

  • Medlem
  • 2003-01-16 18:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hunter78:
Andersson

Så du menat att Macen eller Os X som du jobbar på ger dig inspiration eller hjälper dig att bli mer kreativ.

Det går jag inte på!

Av vad jag vet så måste du redan ha en del ideer innan du sätter dig vid dator och förverkligar dem.

Det är personen framför datorn som är kreativ inte dator.

Just det! Och den person som inte är kreativ kör windoz.

Mac användare är kreativ och därför väljer OS X.

Precis som BMW är begreppet för körglädje så är Macen begreppet för "datorglädje".

Bevaka tråden