citera:Skapades ursprungligen av: Nils Holmlöv:
Angående hur mycket jag pratade så är det med radiointervjuer som med alla andra intervjuer - somligt kommer med, annat presenteras som reporterns kunskap och det mesta kommer inte med. Jag satt och pratade i en timme om OS X, varav cirka 20-25 minuter med bandaren på. Jag har ingen invändning mot redigeringen, även om jag gärna sett att en del annat oxå kommit med.
Äähh. Tyckte det var bra. Det är ju rätt lätt att förstå att journalister vinklar mycket. Det gör ju jag också om jag skriver nån artikel nån gång.
Det är ju i vilket fall som helst trevligt att Apple och Mac börjar ta lite utrymme i "vanliga" medier, inte bara i branschmedier.
Som Mac användare sedan akvariemacen Mac SE kanske jag kan tycka att dom kunde pressat ämnet lite mer. Dom kunde allt låtit David Elliot berätta lite mer också, nämnde han ens (fick han ens tid att nämna?) att City använder sig av distribuerade skrivbord i OS X. Sådan information är vad "Generelle IT-Chefen" eller "Kontorsanvändar Nisse [ingen koppling till ovan förekommande Holmlöv]) behöver höra (som kanske var målgruppen för programmet). Att det går, fungerar och används.
I stort sett tyckte jag att programmet var bra, helt ok. Så även din, om än något redigerade kanske, insats Nils.
/Mattias
Edit: kan ju i alla fall försöka stava rätt
[ 30. januari 2003, 12:30: Meddelandet ändrat av: Mattias Jonsson ]