Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

internetsidor tuggas sönder

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-24 10:52

Hej, sitter på en ny Intel Imac 20" med senaste Tiger.
Ibland men inte ofta så, när jag tex scrollar ner på en sida på internet så tuggar den sönder vissa delar, tex kappar en bild på mitten och liknande. Det händer ibland på Traderas hemsida. Har hänt en gång här i forumlistan. Då flyttades en textdel en bit upp så det såg helt knasigt ut.

Detta sker oftast om jag scrollar fort upp och ner.
Är detta en bugg?

  • Medlem
  • 2006-02-24 11:03

Jag har en ny Intel iMac 20" (intel) och jag har inte upplevt det där problemet?

Samma här, fast med 10.3.9:an. Oftast på Sportbladet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-24 11:16

Nä det händer sällan.
Får se om det fortsätter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-24 11:48

I see...

Du skriver ju inte vilken webbläsare du har...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-24 15:08

Doh! Sorry... Safari har jag.

Tror att dåligt skrivna webbsidor kan se skit ut ibland.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-24 16:33

Tror att dina erfarenheter beror på att du har för lite minne, kanske i kombination med att Mac OS X generellt har besvär med flash som många sidor har. Kolla om det funkar bättre om du t.ex. har andra program avstängda och inga fler sidor uppe under andra tabbar.

Just skrollningen drar en massa kraft. Har själv inbillat mig t.ex. att det går lättare att skrolla direkt med webbfönstrets skroll-lister än med mus-skrollern.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-24 17:00

Hej!
Jag provade att scrolla en massa utan att ha andra program igång och provade att scrolla med MSN och Photo Booth igång. Inget hände nu alls. Se om det kommer tillbaka kanske.
Jag har 1.5 GB i minne.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-24 17:31

Nä nu hände det igen på Tradera.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-25 04:55

Jag har upplevt det problemet en del gånger. Oftast är det när det är gallerier med extremt många bilder, som t.ex. på Opium.se. Sidorna fungerar dock utmärkt i FF.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-25 07:40

Hej doktor!
Har du Tiger? Intel iMac?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-25 08:54

Jag tror att det kan finnas en miljon (ja, ja. Många i alla fall...) olika skäl till problemen. Man kan å ena sidan vänta här och hoppas att någon ska ha turen att föreslå det som är rätt lösning. Eller så kan man ta med datorn till närmaste Mac-tekniker (eller ännu hellre: be honom komma till datorn) så att någon kan se hela bilden, t.ex. hur ni använder datorn, om det finns hårdvaru- eller mjukvaruproblem som är skälet, men som man kanske inte tänker på.

Om jag vore Ribbons eller DoktorG skulle jag göra så istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-25 15:27

Jag låter det vara. Det händer så sällan. Allt annat funkar perfekt hittils. Ett litet fel kan jag leva med.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-02-27 08:43

Min Intel imac gör likadant när jag scrollar. Blocket.se är rena mardrömmen :S där blir det så väldigt ofta om man scrollar i bra fart men ändå inte överdriven.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-27 09:02
Ursprungligen av Nymberg:

Min Intel imac gör likadant när jag scrollar. Blocket.se är rena mardrömmen :S där blir det så väldigt ofta om man scrollar i bra fart men ändå inte överdriven.

Hej.. det verkar vara någon bugg i OSX. Hoppas de fixar sig med nästa uppdatering.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-02-27 11:06

Just Flashback Forum fungerar något liknande på min iMac G5:a (utan Intel). Tradera däremot kraschar senaste Safari om jag fliksurfar...

1
Bevaka tråden