Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mac-hemsida: Tips och idéer?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

inte för att vara den som är den... men tänker du göra klart sidan o sen inte göra nått mer? Jag menar... jag gissar att du kommerr fortsätta lägga in artiklar o liknande efter release. Du BEHÖVER inte lägga in 1000tals saker innan releasen. Såtillvida du inte tänker uppdatera den efteråt.

Nu vet jag ju inte hur mycket du har gjort redan. Men får intrycket att du redan har ett digert material. Jag skullet ippa att du redan nu vågar släppa siten.

Mina 5 cent.

PS.. Ser grymt bra ut.

Irrelogical, smart! Givet att det blir en sån lista senare!

Daniel Eriksson: Helt klart en poäng att beakta, tänkte dock se till att ha ett bra basutbud innan lansering så att jag inte får skit för att ha tunnt mellan artiklarna. Men givetvis ska siten uppdateras hela tiden. Kanske skulle man kunna ha en "new article of the week"? Vem vet..

Tummen upp för både sajten och ambitionsnivån! Nej förresten - båda tummarna upp!

Det ser riktigt bra ut, och det verkar inte vara enbart ett snyggt skal heller. Det lilla jag sett så är det substans i innehållet, och dessutom väldigt välskrivet.

Snyggt!

Vad jag förstår så är sidan för den nyblivne switchern. Kanske det kan vara idé att lägga upp en liten lista på vilka program som man kan tänkas behöva (iLife-sviten mm.) och vilka program de ersätter från PC-plattformen. Inget komplicerat, men jag vet att när jag själv var switcher för många år sedan så ville jag veta vilka program jag behövde för att kunna göra samma saker som jag kunde med PC:n. Sånt är oftast inte lätt för nybörjare. En Freewarelista med 10-20 apps kanske?

PS. Ser ut att bli en mycket bra sida. Nästan så man blir sugen på att medverka

Det ser riktigt bra ut, men man skulle ju haft en svensk version också

En annan idé: En lista med PC-hårdvara som generellt fungerar direkt i OS X (tangentbord, möss, bluetooth-adaptrar, dv-kameror osv...).

Givet för switchern är också hur man kör windowsprogram på macen. (Parallells, bootcamp, wine, crossover)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-22 16:36

Bra jobbat!
Mycket imponerad, ser fram emot att se denna sida i sin fulla form. Tror/VET att den kommer att uppskattas WW.W

/Fred

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-22 17:58

Najs välkomstsida du har lagt upp där också
Tror det kan bli jäkligt bra när folk från hela vida världen börjar använda den.
Dessutom fick du antagligen en Google AdWords check på 500SEK (eller var det 250) när du registrerade webbsidan, så lite marknadsföring har ju redan!

Lycka till!:D

EDIT: Verkar dessutom att du valt en helcool och bra forum engine, med web 2.0! Gratis.. Bättre än så tror jag inte du skulle kunna gjort .. Å längtar tills sidan öppnar.. Något preliminärt öppningsdatum ännu?

• Oregistrerad
  • 2006-09-22 18:02

Mycket bra initiativ.
Jag har funderat lite på vem som är den totala nybörjaren. Jag får ibland rycka ut och hjälpa till när folk kört fast. Man tänker så olika och kan lösa saker på olika sätt.
Mitt första egna minne var att man kan väl inte slänga disketten i papperskorgen när man ska ha ut den. Då raderas den väl.
Många är helt självlärda och har hållit på länge men bara med mycket begränsade saker och blivit bra på det. När man börjar med något mytt är man plötsligt väldigt okunnig.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-22 18:10

Håller med.
Skriver ett nytt inlägg nu eftersom jag upptäckt ett
*trumvirvel*
*trumpetfanfar*
grammatiskt fel i bilden på välkomstsidan.
Det står nämligen så här:
"These menus allows you to do different things bla bla"
Det ska vara "allow you to" eftersom "menus" är i plural

Tack alla för beröm, uppmuntran och framför allt idéer. Jag ska ta till mig detta nu när jag snickrar färdigt webbsidan. Tack som sagt för väldigt bra feedback!

Har kollat och begrundat lite. Finns bara en sak att säga: Riktigt bra!!

Känner dock ett visst mått av avundsjuka då du åstadkommit vad jag länge funderat på

Bevaka tråden