Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eudora problem

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-11 19:28

Jag har fått ett märkligt problem med mitt Eudora.

Alla mail jag försöker skicka går iväg men all text jag skriver försvinner så att mottagaren bara ser all annan info än texten. Inte ens sig-filen kommer fram...

Tydligen kommer inte heller Subjectraden eller mottagarens adress med i "To:"-fältet utan där står bara "To: undisclosed-recipients:;" trots att jag inte gömt några adresser...

Fråga mig inte varför... Jag har Intel iMac sen några veckor och fram tills igår har det varit utan problem att skicka mail.

Det enda som hänt är att Eudora kraschat några gånger, vilket den i princip aldrig gjort innan Intel iMacen.

Jag har testat att installera om Eudora, först med befintliga inställningar och sen helt på nytt.

Fast något måste jag gjort fel i allafall eftersom jag även vid nyinstallation får tillbaka alla mina gamla inställningar...

Jag är väl medveten om att inte så många kör Eudora fortfarande (mer än Adrian B?) men om någon har några vettiga tips, som inte innebär att jag ska byta till Mail eller något liknande, så är jag mer än idel öra.

Jag använder Spray både som leverantör och för min e-mail och gillar inte alls deras webmail.

Ursprungligen av iggy:

Fast något måste jag gjort fel i allafall eftersom jag även vid nyinstallation får tillbaka alla mina gamla inställningar...

Det låter så. Om du vill döda alla dina gamla inställningar måste du nog utrota mappen Eudora Folder i mappen Dokument helt. Det är förstås här alla dina mejl och adressboken ligger också, så gör backup...

Ursprungligen av iggy:

Jag är väl medveten om att inte så många kör Eudora fortfarande (mer än Adrian B?)

Klart man kör Eudora. Sedan 1995. Wow, vad tiden går!

Har du testat att ändra inställningarna för Allow authorization samt Use submission port?

Mats

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-11 19:47

Allow authorization är förbockad och Use submission port är det inte.

Det som händer när jag ändrar om dem är att jag inte får något mail alls...

Är det någon av er som kör Intel?

Det är skönt att se att det är fler än jag som hänger kvar vid Eudora. För min del också sen 1995

Nej tyvärr, Power Mac G5

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-12 07:29

Kan ju konstatera att den kraschar fortfarande så frågan är om det är lönt att göra de sakerna TZW föreslog om det blir samma visa igen?

Ska testa senare idag eller i morgon så får vi se... och hoppas de gör en ny version till Intelburkarna

Ursprungligen av iggy:

Kan ju konstatera att den kraschar fortfarande så frågan är om det är lönt att göra de sakerna TZW föreslog om det blir samma visa igen?

Det är ju lätt att testa: Avsluta Eudora. Markera mappen Eudora Folder i mappen Dokument, välj Arkiv > Skapa arkiv av "Eudora Folder". Kasta originalet (Eudora Folder) och starta Eudora. Nu bör alla inställningar vara borta och du får fylla i allt på nytt. Funkar det inte så är det bara att packa upp arkivet igen och ersätta den nya Eudora Folder som programmet skapat.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-12 08:17

Eudora känns mossigt numera. Jag har kört med Eudora sedan 1992, men bytte till Mail för ett år sedan och är nöjd.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-12 08:19
Ursprungligen av Konrad:

Eudora känns mossigt numera. Jag har kört med Eudora sedan 1992, men bytte till Mail för ett år sedan och är nöjd.

Från orginalinlägget:

Ursprungligen av iggy:

Jag är väl medveten om att inte så många kör Eudora fortfarande (mer än Adrian B?) men om någon har några vettiga tips, som inte innebär att jag ska byta till Mail eller något liknande, så är jag mer än idel öra.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-12 08:22

Byt du också. Du kommer att tycka att Mail är bra när du vant dig. Default-inställningarna kan man lätt ändra så man får ökade funktioner.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-12 11:38

Testade att bara slänga settingsfilen men det blev samma sak där så felet borde inte finnas i inställningarna.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-12 11:51

Och fan vet var i problemet ligger eftersom det blev sak samma med att slänga rubbet och installera helt nytt och nya inställningar.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-12 23:10

Felet känns bizarrare och bizarrare...

Det kommer fram till min Swipnet adress helt och fint nästan alla gånger.

Någon enstaka gång kommer det fram helt, men oftast inte, till min sprayadress.

Kan något spöka hos Sprays smtp-servrar som ger detta problemet?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-13 08:53

Och nu verkar det som om alla mail kommer fram till alla mottagare, om än med några timmars lagg...

1
Bevaka tråden