Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optik till Canon 350D

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2006-03-17 10:56
Ursprungligen av ru4real?:

jag skulle köpa 24-105 mm IS L... Det är i alla fall mitt nästa objektiv

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=397662&is=USA&addedTroughType=search

Bra glugg men kanske för dyr för många, speciellt om du bara är hobbyfotograf

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2006-03-21 23:14

Nu ramlade Sigma 24-70/2,8 ner. Första intrycken:

- Gedigen
- Stor, känns mer som om den skulle platsa på min EOS 5 (analog) än på 350:n, men det är ju en vanesak
- Märkbar tunnform vid 24 mm.
- Fokuserar ungefär lika snabbt och ljudligt som en Canon glugg med vanlig motor.
- Verkar skarp på de få bilder jag tagit.
- Trög zoomring, vilket flera har påpekat
- Stor frontlins och litet motljusskydd ( för att inte vignetera vid 24 mm och småbild) gör att gluggen troligen är känslig för motljus.

Återkommer med testbilder när jag hunnit genomföra något vettigt, vilket troligen inte blir förrän i nästa vecka.

Edit: stavning

Jag är ganska glad i mitt EF 17-40mm f/4L USM, de sitter på nästan jämt.

• Oregistrerad
  • 2006-03-24 17:17
Ursprungligen av gpd:

Nu ramlade Sigma 24-70/2,8 ner. Första intrycken:

- Gedigen
- Stor, känns mer som om den skulle platsa på min EOS 5 (analog) än på 350:n, men det är ju en vanesak
- Märkbar tunnform vid 24 mm.
- Fokuserar ungefär lika snabbt och ljudligt som en Canon glugg med vanlig motor.
- Verkar skarp på de få bilder jag tagit.
- Trög zoomring, vilket flera har påpekat
- Stor frontlins och litet motljusskydd ( för att inte vignetera vid 24 mm och småbild) gör att gluggen troligen är känslig för motljus.

Återkommer med testbilder när jag hunnit genomföra något vettigt, vilket troligen inte blir förrän i nästa vecka.

Edit: stavning

Ser fram emot lite fina testbilder

Bevaka tråden