Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage-uppdatering, spotlight hittar inte Entourage-mail

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, så har då äntligen uppdateringen till Office kommit, som ska göra det möjligt att använda Spotlight med Entourage - men inte fasen får jag det att funkar. Spotlight hittar inte ett endaste mail.

Är det någon som fått det att funka, och i så fall, kör ni svensk eller engelsk Entourage?

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 00:10

Funkar kanonfint och snabbt som tusan. Sv edition.

Yes!!

Ja inte f*n funkar det då hos mig. Det är väl det där j*vla Spotlight igen. Usch så jag avskyr den funktionens bristande tillförlitlighet.

Nåja. Förhoppningsvis funkar synkninen med mobil etc bättre, den är egentligen viktigare för mig. Spotlight försöker jag ju ändå undvika

Kanske detta kan hjälpa?
Om du vill söka i Entourage med Spotlight måste du ha Mac OS X version 10.4 eller senare och ställa in Spotlight i Entourage inställningspanel.

1. Klicka på Alternativ... under menyn Entourage.
2. Klicka på Spotlight under Allmänna alternativ.
3. Markera kryssrutan Inkludera Entourage-objekt i Spotlight-sökresultat.
4. Klicka på OK.

För säkerhets skull kan du dessutom se till att indexera om Entourage innehåll genom att klicka på knappen Återskapa.

Efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckades jag faktiskt få igång det, utan det tipset, men jag kör ändå återskapandet just nu för att vara på den säkra sidan.

Tack för tips och hjälp!

1
Bevaka tråden