- Daniel Eriksson
- Medlem ●
- Umeå
Jag är inte den som är den. Jag tar inte illa upp om det är lättklädd reklam, och har inget emot lättklädda kvinnor (på så många sätt tvärtom) ... men jag tycker inte om bannern som man ser här ibland. Den som försöker locka oss att signa upp för två gratisnummer av "FHM". En sån där Slitz-tidning.
Jag vet hur viktigt det är med reklampengar, och jag vet att det är 95% killar på detta forum... och killar tenderar att störa sig lite mindre på dessa typer av banners än kvinnorna.
Men jag tycker inte den är 99mac-mässig. Det var bara det jag ville säga. Den ger ett icke-proffsigt intryck av siten.
Jag har "Plus" på gamla meriter, för mitt tidigare arbete på denna site. Så jag tänkte stöda siten genom att inte ta bort reklamen. Men då vill jag helst inte se den där typen av reklam.
Kanske ännu viktigare... jag vill inte att nya användare som besöker siten, ska få intrycket att 99mac inte för sig professionellt. Det är nog mest det jag reagerar på.
Vet inte vad du pratar om...
*visslar försynt*
Vet inte vad du pratar om...
*visslar försynt*
Så här skrev du:
Kanske ännu viktigare... jag vill inte att nya användare som besöker siten, ska få intrycket att 99mac inte för sig proffesionellt. Det är nog mest det jag reagerar på.
Prove it !!
Tebax till ämnet, smutsig reklam om smutsiga flickor. (Öhh... tänk engelska)
Jag tycker att det inte hör hemma här, så enkelt är det!
Bästa pr0n-sidan på nätet: http://hardware.localhost.nl/
Instämmer att reklamen inte känns rätt här. Inte någon annanstans heller för den delen.
Äh, det är väl bara att betala 99:- som plusmedlem, klicka på Nitro-plus på inställningar....
så är problemet borta!
Det är liksom inte det det handlar om. Det handlar om vilket intryck 99mac ger för den som kommer ny till siten. Ser den då ut som vilken pr0n- eller wares-site som helst så ger det fel signaler.
Det är liksom inte det det handlar om. Det handlar om vilket intryck 99mac ger för den som kommer ny till siten. Ser den då ut som vilken pr0n- eller wares-site som helst så ger det fel signaler.
Tack Gunnar, trodde att folk läste alla inlägg då tråden inte ens är mer än en sida... men icke.
Jaja...jag är lite lat ibland och tar kanske en del för givet. Sorry!
Det är klart att jag håller med er att det inte är ok med med sådan reklam,
vare sig här eller någon annanstans!! (Varför jag tycker så får bli en annan tråd)
Nu har väl många sagt sin mening, så nu är det väl bara upp till ledningen att ta ett beslut i frågan!
Omröstning på forumet kanske?
aja jag behöver ju inte upprepa vad alla sag, men ibland påstås ha större effekt ju fler som uttrycker missnöje.. det ger en rätt skabbig bild av 99mac med sån reklam. det får mina tankar att vandra till t ex piratebay.org eller annan semikriminell verksamhet.
kanske skulle 99mac försöka ragga upp lite bredare användarbas, så att "herrtidningar" inte finner sin inpinkade målgrupp här, sådan reklam underlättar nog tyvärr inte en sådan breddning.
Men borde det inte funka att börja skriva massor med feministiska inlägg?
Björnström o Co borde väl kunna ställa lite krav på det företag som leverar annonserna, eller?
Uppenbarligen finns det ett missnöje med sådan här reklam och som ainekset skriver vandrar tankarna till lite smutsiga sidor. Inte riktigt tanken får man anta.
Hej allihopa! Jag har lite sporadisk tillgang till internet och har inte sett denna debatt tidigare. Ska se om Tradedoubler kan ta bort FHM fran var annonspool. Den ar "EPC" och visas oftare om manga klickar pa annonsen. Om ingen klickar sa visas den aldrig...
Halsningar fran varma Zanzibar tillsammans med Christian Ahs!