"Jag ber om ursäkt för det försenade svaret, jag har varit på semester.
Vad gäller din reklamation så måste vi be dig kontakta en ingenjör eller ingenjörsfirma med kompetens inom elektronik på komponentnivå. De kan öppna din Airport basstation och bedöma om den har ett tillverkningsfel eller ej. Kostnaden för undersökningen får du själv stå för då det under konsumentlagstiftningen åligger kunden att bevisa tillverkningsfel efter de 6 första månaderna av produktens livslängd.
Om du får svar från ingenjören att produkten har ett tillverkningsfel så kommer vi att byta ut din Airport basstation mot en ny. Vi behöver då skriftligen den bedömning de gör tillsammans med foton på felet, antingen via e-post eller via brev.
Jag ber om ursäkt att du får olika bud från oss på Apple, men det här är den policy som Apple numera följer för reklamationer. Den har precis ändrats och jag ber om ursäkt om du känner att du har hamnat i kläm i en övergångsperiod."
Jag har varit i kontakt med en ingenjör som skulle skriva ett intyg ... bara att hoppas att APXen ser ut som alla andra inuti, dvs med brända komponenter. Återkommer med resultat framöver.