Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer Adobe CS för Intel?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet när Adobe tänker släppa Photoshop för mac/intel?
Har hört att CS2 är himla segt med MacBookPro.

Ursprungligen av Spike Lee:

Är det någon som vet när Adobe tänker släppa Photoshop för mac/intel?
Har hört att CS2 är himla segt med MacBookPro.

Det dröjer ett tag:
http://www.adobe.com/products/pdfs/intelmacsupport.pdf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-17 16:49
Ursprungligen av akerstrom:

Det inte bara dröjer, som jag har förstått det kommer Adobe inte uppgradera nuvarande produkter, utan först nästa major release blir universal binary.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-17 16:43

Himla segt tycker jag är lite att ta i. Om jag var du skulle jag gå till en ÅF och be att få testa PS på en Intel-Mac. Då kan du ta nog få arbeta med dina egna filer och se hur det känns om du ber lite snällt

Tänk förresten på att skriva tydliga rubriker.

Jag gissar ändå på sommaren - de jobbar som små troll på Adobe nu (med folk från Intel där)... Apple planerade släppa Intel-macar i sommar, inte i vår... så de försöker nog komma ut med CS3 snart.

  • Medlem
  • 2006-03-17 18:52

Ändrar rubrik från "Macbook Pro" och flyttar från MacBook-forumet.

Försök gärna att ha någorlunda beskrivande rubriker. Mod

Adobes release-planer påverkas knappast alls av övergången, åtminstone inte på så vis att den tidigareläggs...

Man måste ha klart för sig att sisådär 70% av försäljningen ligger på Windows, resten på PowerPC. Det är nog helt uteslutet att de skulle klämma ut nya versioner av alla program i förtid bara för att glädja Steve jobs. Adobe är ett vinstdrivande företag som har till syfte att generera vinst till sina aktieägare, inte att hjälpa Apple

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-03-22 21:07
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Adobes release-planer påverkas knappast alls av övergången, åtminstone inte på så vis att den tidigareläggs...

Man måste ha klart för sig att sisådär 70% av försäljningen ligger på Windows, resten på PowerPC. Det är nog helt uteslutet att de skulle klämma ut nya versioner av alla program i förtid bara för att glädja Steve jobs. Adobe är ett vinstdrivande företag som har till syfte att generera vinst till sina aktieägare, inte att hjälpa Apple

Ja men om adobes aktieägare vill ha mina pengar så är det dags att uppgradera illa kvickt eftersom jag varken kommer köpa ny dator eller ny programvara förrän båda finns och funkar bra.

Adobes intäkter blir ju de samma även om du senarelägger ditt inköp - det blir ju ändå en uppgradering du betalar för

Jag kör CS2 både på en G5 1,8 Ghz / 2 GB RAM och på en mac mini intel Dual Core 1,66 Ghz / 1 GB RAM. De som säger att det går jättesegt på intelburkarna har nog enorma krav. Jag sitter inte med GB-stora bildfiler som jag köra knepiga filter på, men jag producerar glassiga magasin på löpande band och stressar mina burkar en hel del men det går fint på minin.

Jag tror att det är många som inte tänker efter så mycket utan bara vill ha nya grejer för sakens skull. Jag klarade ju faktiskt av att göra tabloidtidning på en Pentium 60 Mhz /Windows 3.1 (utan nätverksfunktion) och PageMaker nån gång i mitten av nittiotalet.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-23 11:04

Ok..Men alla pratar om att man antingen jobbar med gig filer eller pyttesmå jpegs...

Jag jobbar oftast i filer som är grundskannade i 80 meg ,8-bitars...och sedan några justeringslager på det..hur kommer det att känna med en macbok??segt eller ok?

Nu sitter jag på en 2X2 G5...och så snabbt kan det väll aldrig gå...

  • Medlem
  • Enköping
  • 2006-04-21 10:19
Ursprungligen av jurassic579:

Ok..Men alla pratar om att man antingen jobbar med gig filer eller pyttesmå jpegs...

Jag jobbar oftast i filer som är grundskannade i 80 meg ,8-bitars...och sedan några justeringslager på det..hur kommer det att känna med en macbok??segt eller ok?

Nu sitter jag på en 2X2 G5...och så snabbt kan det väll aldrig gå...

Jag har också letat efter svar på dessa frågor ... Sitter just nu och jobbar i PS och Indesign på en lånad Macbook 1,8/512, och det går i stort sett jämförbart med min gamla 1 Ghz PB 12", men långsammare i uppstart. Räknar med att det ska vara acceptabelt med en 2 Ghz med 2 Gbyte minne. Men jämför man med en 2x2 G5 blir det långsammare, helt klart.

Nu kan vi nog glömma Adobe CS för Intel det närmaste året...

http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?NewsID=14195

1
Bevaka tråden