Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad behöver jag veta inför byte till Mac för ljudproduktion?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det beror ju helt på vad du har för förväntningar och hur du spelar in. Är det mycket mjukvaruinstrument så kommer processorn plågas mest beroende på hur många och hur avancerade/krävande mjukvaruinstrument du använder. Men Macbook ska orka mycket. (Min dual 867 Mhz G4 PowerMac klarar minst 10-15 mjukvaruinstrument + effekter innan den storknar och den är ju lastgammal)

Är det mest ljudfiler så är det hårddisken som behöver jobba. Men så länge du undviker mastodont-inspelningar med 80 samtidiga kanaler så är det inget att oroa sig för heller.

• Medlem
  • Bjuv
  • 2006-07-10 10:02
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Det beror ju helt på vad du har för förväntningar och hur du spelar in. Är det mycket mjukvaruinstrument så kommer processorn plågas mest beroende på hur många och hur avancerade/krävande mjukvaruinstrument du använder. Men Macbook ska orka mycket. (Min dual 867 Mhz G4 PowerMac klarar minst 10-15 mjukvaruinstrument + effekter innan den storknar och den är ju lastgammal)

Är det mest ljudfiler så är det hårddisken som behöver jobba. Men så länge du undviker mastodont-inspelningar med 80 samtidiga kanaler så är det inget att oroa sig för heller.

OK så bra,

Jag har tidigare använt typ 5 mjukvaru spår och 4-5 ljudfiler (gitarr inspeling) på min gammla PC med Cakewalk.
Men det var max vad den datorn klarade av!:O)
Så några effekter har inte varigt att tänka på.

Bevaka tråden