Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny reklamkampanj från Apple

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Håller med Halldor och för mig känns det som en kampanj som blev över. Finns det några bevis i filmerna för att de spelats in nyligen? Jag får för mig att detta är en kampanj gjord för flera år sen som hållits inne.

Man borde köra en kampanj det närmsta halvåret som visar en massa härliga finesser och funktioner som alltid funnits i Mac OS X. När sen Microsoft ska visa sina reklamfilmer för Vista så blir det mycket där som ser ut som plagiat.

Jag instämmer också: Det går hem i min generation, plus 40 tror jag det blir svårare för: Och den generationen är inte att underskatta - människor som kanske inte är tekniskt intresserade, men vill ha en dator som bara fungerar.

Håller med om att slacker-stilen, som Halldor sa, framställs mer än att * it just works-mentaliteten (och att det inte bara är skitsnack) *out of the box-upplevelsen *säkerheten och frånvaron av virus *you name it.

Kanske är de gamla, nu när du, Anders, nämner det... Känns som efter Ellen Feiss men långt innan "dull little boxes, dutifully performing dull little tasks".

Men personligen gillar jag dem: Farsan garvar åt dom, jag stornjuter av alla avsnitt av serierna Till och med PC-vänner som är halvt-oseriöst-antiMac-mot-mig-då-de-vet-att-jag-älskar-Apple känner igen situationerna de faktiskt belyser.

Men Macen... Killen känns för cool och avspänd - på ett snudd på fjantigt sätt. Och PC:n känns (delvis) oförtjänt gubbig. Men vad gör man inte: Må aldrig Apples ironiska, finessfyllda och rent estetiskt läckra reklamer aldrig dö

Nå, de flesta tjejerna här på kontoret är i alla fall eniga om att mac-killen är citat "jäkligt läcker". Det ver det ingen som sa om PC-killen. Så nått med reklamen fungerar i alla fall

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-04 11:18

Alltså, Apple får nog fram det budskap som dom vill få fram.

DVS att Apple är en produkt som inte attraherar människor som är fast i gamla hjulspår.
Slackern som ni kallar honom är nog snarare en "Creative Professional", som arbetar med datorn som redskap - inte en slacker som använder datorn som en leksak.

Men till sist är Apple´s fokusgrupp vad det verkar (kommunikativt) vanliga hemanvändare

Hittade en ganska så bra (om man jämför med några av de andra som jag sett) parodi på denna reklamkampanj.

http://www.mojoflix.com/Video/The-Lost-Mac-Ads.html?45

• Medlem
  • Kiruna
  • 2006-08-19 03:32

Vad sägs om det här klippet från The Daily Show. John ”I'm a PC” Hodgman är med.

Ojoj, såååå klockrent

Bevaka tråden