Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför så upphetsade över nya MacBook?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-06-02 20:52
Ursprungligen av Hakro807:

En tanke slog mig igår (Homer-dohoo..), kan det vara så att många av de som satsar på iBook/Macbook bara har en dator, ev med en äldre stationär? Jag har aldrig funderat på att vara helt utan stationär dator, speciellt eftersom det är ganska billigt att bygga ihop en kompetent towermaskin för några tusenlappar. Men vill man leka OS X är det ju inte samma sak att köpa bärbar för 13000:- och lägga ytterligare 25000:- på en Powermac för tyngre grejer.

Alltså, Macbook måste duga till alla sysslor, både agera bärbar och fungera som "arbetsstation". Stämmer mitt antagande? I såna fall får jag mycket bättre förståelse för den varma mottagning MB fått eftersom det är en riktigt snabb maskin som lätt duger även till tyngre sysslor, spel exkluderat. Och någonting måste vi ju ha spelkonsollerna till också.

Självklart är det så. Normalanvändaren behöver inte två datorer. En MacBook täcker in de flesta behoven alldeles utmärkt. Det är bara datorintresserade som kommer på tanken att "bygga" sig en towermaskin som komplement till exempelvis en MacBook.

Ursprungligen av akesson:

Självklart är det så. Normalanvändaren behöver inte två datorer. En MacBook täcker in de flesta behoven alldeles utmärkt. Det är bara datorintresserade som kommer på tanken att "bygga" sig en towermaskin som komplement till exempelvis en MacBook.

Shit jag blev just extremt onormal.....

Har just nu 10 burkar snurrande (inklusive den MacBook jag skriver detta på) + några i vila.

Vad gör det mig till ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-02 21:55
Ursprungligen av Martin Wikstrand:

Har just nu 10 burkar snurrande (inklusive den MacBook jag skriver detta på) + några i vila.

Vad gör det mig till ?

En energibov!

Vad gör det mig till ?

Oj, 10 burkar är ganska mycket, vad har du alla till? Tycker jag själv har många men det brukar gå upp och ner. Några månader sedan hade jag fem stycken snurrandes men nu bara två stycken aktiva (X40 och allt-i-allo-server). Min Mini har jag fint inpackad förpassat till garderoben tills vidare. Kanske pappa kan få den, någon gång måste han lämna Windows 3.11 bakom sig.. :-]

Jag hade ett 16-noders Alphakluster stående ett tag, det är nog det dummaste jag dragit på mig hittills.

Ursprungligen av Hakro807:

Oj, 10 burkar är ganska mycket, vad har du alla till? Tycker jag själv har många men det brukar gå upp och ner. Några månader sedan hade jag fem stycken snurrandes men nu bara två stycken aktiva (X40 och allt-i-allo-server). .........

Jag är en fanatisk seti@home tuggare så 7 av dom 10 står och tuggar workunits hela dagarna (och nätterna). 8:an är min HTPC, 9:an är min dag till dag PC och 10:an är min splitter nya MacBook. Bland dom vilande kan man hitta sådana heta laptops som iBook G3 500/320/10 samt en Thinkpad T20 P3 733.::eek:

Vad gör det mig till ?

Trångbodd?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Trångbodd?

Han kanske har ett rack?

Ursprungligen av akesson:

Men.. men.. men.. Vad kör man då sin filserver på?

:-]

Bevaka tråden