Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker program för vektorisering av pixelgrafik

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-05-18 11:18

En gång i tiden fnns det ett program som var jäkligt smidigt där man kunde göra illustrator banor av en vanlig bild, typ jpg. Vad hette detta program?

finns det någon funktion i photoshop nufötiden som man kan göra detta med?

Live Trace i Illustrator CS2 är det du söker ! Grymt , Grymt bra funktion ... använder den varje dag i mitt arbete ..

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-05-18 11:37

kanske det kanske, men minns att det fanns ett program som man kunde göra detta i förr, vad hette det?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 11:47

Tror du menar Adobe Streamline.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-05-18 15:46

finns funktionen bara i cs2 eller finns den i cs (illustrator 11) också?

Bara i CS2

Freehand har den funktionen sedan flera versioner tillbaka.
Flash kan göra det, har för mig att den är lite svårhanterlig men kan funka ganska bra.

Ursprungligen av gbJoel:

En gång i tiden fnns det ett program som var jäkligt smidigt där man kunde göra illustrator banor av en vanlig bild, typ jpg. Vad hette detta program?

Adobe Streamline. Fortfarande bäst.

Ursprungligen av TZW:

Adobe Streamline. Fortfarande bäst.

Streamline var ett kanonprogram, när det kom, för tio år sen, men jag kan inte påminna mig en enda sak som är bättre i Streamline än i Illustrators Live Trace.

Precis vad är det du tycker är bättre i Streamline?

Med Streamline får vi snygga, mjuka, användbara banor som inte förvränger originalet nämnvärt. När vi testat Live Trace har det blivit dåliga och oförutsägbara resultat både med de olika förvalen och med egna inställningar. Då tröttnar man - varför lägga tid på att lära sig något som verkar kass när man redan har ett fungerande verktyg. Det är mycket som var bättre förr

1
Bevaka tråden