Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-08 18:18
Ursprungligen av JonasEk1:

Shit va jag stör mig på budfirmor/levereansföretag som inte har mage o ringa till dom som dom ska leverera tid o ange en tid ungerfärligt som dom kommer...

sen en sak till, varför levererar dom oftast på dagtid till privatpersoner?? Folk jobbar ju!

Väntar fortfarande på att min Macbook ska komma...den har varit Out for delivery" nu sen kll 09:09 imorse......uch för TNT!!

Passade på att fråga senast jag ringde TNT. De kör tydligen ut på dagtid eftersom deras normala verksamhet är leverans till företag.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-08 18:24
Ursprungligen av Björne:

ni som har beställt svart: har ni sett "rapporterna" om att färgen flagnar? =/

Det är nog lugnt - se t.ex. http://marklem.com/mlem/?p=12

Det verkar verkligen som om de klantat till det ordentligt på TNT. Datorn har inte kommit ännu och just nu sitter jag i telefon med en kvinna som försöker lokalisera var den är. Får ju upp "delivered" på trackern nu eftersom mighty mousen räknades till samma försändelse. GRYMT frustrerande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-08 15:42

TNT röker crack säger jag ju.

Edit:nästa inlägg ska bli lite mer i den positiva andan.

Min dator e inte heller levererad än o de har stott "På leverans" nu sen kl 09 imorse....vill ha den nu!!!! Mellkan vilka tider brukar dom leverera???

Blir ju galen här ju...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-08 16:29

Var just och snackade med Posten... om ett paket skickas klockan 06:20 från Örebro hit till Vimmerby, som min efterlängtade Macbook gjorde idag, så hinner inte detta fram samma dag. Jag kan tillägga att Örbro ligger knappa 30 mil härifrån. Hur i helsike är det möjligt!???

Senast redigerat 2006-06-08 17:13
  • Oregistrerad
  • 2006-06-08 17:40
Ursprungligen av Spooky:

Var just och snackade med Posten... om ett paket skickas klockan 06:20 från Örebro hit till Vimmerby, som min efterlängtade Macbook gjorde idag, så hinner inte detta fram samma dag. Jag kan tillägga att Örbro ligger knappa 30 mil härifrån. Hur i helsike är det möjligt!???

Så våra Macbooks borde komma imorgon då? eller kommer de först på måndag?

Nu har allt kommit och jag är glad. Min första mac och jag tycker den är helt underbar!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-08 19:27

copse: Kul att du har fått din svarta MacBook. Jag har beställt en likadan med samma konfiguration osv. Ska bli kul att se om vi tycker samma. När jag kände på datorn i butiken förut så tyckte jag inte heller om tangentbordet.. Men som sagt, man vänjer sig väl. So far so good, eller vad säger man?

Btw! Jag har ju också satt i 100 GB, alltså den beställde jag från Apple Store då när jag beställde datorn.. Är det alltså 7200 varv i den eller 5400? Beställde ingen från någon annan hemsida eller så..

Senast redigerat 2006-06-09 00:00
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-09 01:28
Ursprungligen av dayweed:

copse: Kul att du har fått din svarta MacBook. Jag har beställt en likadan med samma konfiguration osv. Ska bli kul att se om vi tycker samma. När jag kände på datorn i butiken förut så tyckte jag inte heller om tangentbordet.. Men som sagt, man vänjer sig väl. So far so good, eller vad säger man?

Btw! Jag har ju också satt i 100 GB, alltså den beställde jag från Apple Store då när jag beställde datorn.. Är det alltså 7200 varv i den eller 5400? Beställde ingen från någon annan hemsida eller så..

Den från apple är 5400rpm. Jag köpte både datorn, minne och hårddisk från dustin. Den disken är 7200rpm. Så jag sätter in det själv. Så kan jag sälja gamla disken. Får nog inte så mycket för 2*256 ram dock. Är väl bra att ha kvar ifall man behöver för serviceärende etc.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-08 19:42

08 Jun 2006 17:36 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
07 Jun 2006 23:05 Eindhoven Shipped From Originating Depot
07 Jun 2006 16:36 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
07 Jun 2006 16:33 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Wuah... nu e det nära... imorrn blir det lattjo

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-08 20:58

PCW> tror du att den kommer imorgon? det stod likadant på min (helsingborg).vart i sverige bor du?
Undrar hur lång tid det tar för paketet att ta sig hem till göteborg?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-08 21:02

Budha: Jag bor också i Göteborg. Mailade TNT och enligt dem skulle paketet levereras imorgon. En kompis till mig fick sin levererad idag när den passerat Helsingborg igår så det känns troligt att det blir leverans imorgon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-08 21:07

Låter helt dunder bra. Då är det bara att hålla tummarna.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-08 23:57

Lyx! På en fredag dessutom, inte illa. Härligt under helgen då.
Jag får vänta några veckor till, eftersom min beställdes igår. Oh, denna väntan! Men jag gör som jag alltid brukar, ringer TNT när den närmar sig Sverige och frågar när den beräknas komma och sen ringer jag TNT igen den dag då den ska komma och frågar om tid. Brukar funka bäst så, tur för mig att jag har sommarlov. Hehe.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-09 00:30

dayweed: det är en jobbig väntan... kan inte minnas att det var jobbigare dan innan julafton när man var yngre.. det här är fan värre

Känner mig typ hel stissig och kan inte koncentrera mig osv... iofs kanske det inte beror enbart på MacBook'en som skall komma idag utan även ett anställningstest som jag har idag...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-06-09 00:51

om man får sin macbook levererad av Kuhne & Nagel, var kan man ringa för att snacka med dom? Verkar som att mitt paket är i stan, men jag är rädd att de väntar till måndag för att leverera. Ifall de kan bekräfta var det finns så kanske man kan åka o hämta själv eller fixa på nåt sätt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-09 05:37

Wohoo... jag kan inte sova men snart kommer paketet iaf

09 Jun 2006 05:17 Gothenburg Import Received
08 Jun 2006 17:36 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
07 Jun 2006 23:05 Eindhoven Shipped From Originating Depot
07 Jun 2006 16:36 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
07 Jun 2006 16:33 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-09 06:59

snart kommer den äntligen. (Om inget strular vill säga)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-09 08:29
Ursprungligen av Budha:

snart kommer den äntligen. (Om inget strular vill säga)

Yes, nu e det nära...

Sovit 2 timmar pga detta (och andra omständigheter visserligen)...

09 Jun 2006 07:58 Gothenburg Out For Delivery
09 Jun 2006 05:17 Gothenburg Import Received

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-09 09:03

08:50 och man är nybliven och stolt pappa till en fin liten Macbook

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-09 09:14
Ursprungligen av Budha:

08:50 och man är nybliven och stolt pappa till en fin liten Macbook

Hehe, grattis, längd och vikt? Inga defekter vid födseln?

Vart bor du? Min har inte levererats ännu....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-09 09:24

tackar.. ska bjuda på cigarren idag, föresten mitt första inlägg på en mac någonsin just nu.
jag bor i götet. tanten sa att hon detta måste vara en populär dator för att hon hade levererat 10 st igår och 11 idag.Detta är bara i hennes distrikt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-09 09:52
Ursprungligen av Budha:

tackar.. ska bjuda på cigarren idag, föresten mitt första inlägg på en mac någonsin just nu.
jag bor i götet. tanten sa att hon detta måste vara en populär dator för att hon hade levererat 10 st igår och 11 idag.Detta är bara i hennes distrikt

Hehe okej, men vart i Götet. Bor också i Götet (vasastan) så det va därför jag undrade

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-09 09:57

pcw: Hehe, ja. Det är ungefär en sådan väntan på julafton när man var mindre fast värre. Det bästa är att jag har fått vara ledig från skolan när jag har beställt datorer ifrån Apple Store. Hehe, men det brukar ju gå bra som sagt. Lycka till med anställningstestet och att du får din "lilla" MacBook idag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-09 09:57

jag bor i vasastan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-09 09:58

copse: Ah, jo. De var det jag misstänkte. Schyst att köpa allt från ett och samma ställe ju. Jo, det kanske är bra men om man inte behöver dem ändå så just nu..

Schyst ändå

Yeeeah!!! Nu har min kommit
Äntligen...blir ju som ett litet barn!!

Håller med att de kommer ta ett tag innan man lär sig tangentbordet, lite så att man slinter på de helt plana tangenterna...men annars e den hur fiiin som helst min lilla Macbook Black 2.0, 1GB, 100g

Mag-safe kontakten är ju för grym, även kameran. Frontrow ä hur nice som helst o framförallt så diggar jag att de är magnetiskt som håller ihop datorn när den när nerfält...inga låsanordningar som jag gå paj då.

Nu ska jag installera boot-camp o testa på de o se om de flyter bra...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-09 10:54

Åh, vad kul! Hurra

Samma konfiguration som mig. Mysigt! Dessutom på en fredag. Vad avundsjuk jag blir! Men snart får jag ju min också, hehe. Det låter riktigt bra.

När jag hade min iBook så kunde jag rätt snabbt hitta rätt på tangenterna, men jag vet inte nu hur det blir med MacBooken.. Vi får väl se helt enkelt.
Boot Camp måste man ju självklart testa. Lycka till och ha så kul


Synd bara att man sitter på sån kass internet uppkoppling så bara att uppdatera den med de senaste uppdateringarna tar ju en halv dag...hehe. Får dra hem till morsan och farsan o fixa med allt då dom har snabbare internet.'

Trodde jag skulle störa mig på glossy skärmen men fan den är ju nice alltså, så knivskarp och färgerna är färger:) Gillar den skarpt...men de va tyngre än vad jag trodde men men...d eär skön tyngd ändå känns stabilt

Ursprungligen av dayweed:

Åh, vad kul! Hurra

Samma konfiguration som mig. Mysigt! Dessutom på en fredag. Vad avundsjuk jag blir! Men snart får jag ju min också, hehe. Det låter riktigt bra.

När jag hade min iBook så kunde jag rätt snabbt hitta rätt på tangenterna, men jag vet inte nu hur det blir med MacBooken.. Vi får väl se helt enkelt.
Boot Camp måste man ju självklart testa. Lycka till och ha så kul

Bevaka tråden