Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 15:26

Jag beställde min den 6:e och fick beskedet att den skulle skickas den 13:e och levereras den 23:e. Riktigt värdelöst, men verkar ha något att göra med att jag beställde flera saker samtidigt som tydligen ska sammanstråla och packas om i Nederländerna ( "merge in transit NL"). Hur som helst skickades alltihop den 12:e med olika fraktbolag (Kuhne & Nagel och Flextronics) och leveransdatum är nu den 22:e. Än går det inte att tracka något men det kommer kanske.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-13 16:11
Ursprungligen av Baltazar:

vafan, nu har det ändrat sig igen på apples leveranssida, nu säger de att den levereras senast den 19/6. blir bara bättre o bättre för varje dag, må de hålla det oxå

Skumt min står det fortfarranade 22 på

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-06-13 16:55

Estimated Delivery Date 16 Jun 2006 (Subject to change)

Kan bli en bra helg!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-13 18:58

12 jun 2006 22:15 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 jun 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
11 jun 2006 12:13 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Vad är problemet? Var det inte en annan här eller kanske två andra till och med som fick samma fel?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-13 19:21

Fattar ärligt talat inte riktigt... Hur fan kan det helt plötsligt vara ETA 13 juni? Lär ju knappast vara i Sverige än. Dom måste ha gjort nåt fel.

13 jun 06 86 14 booking slot obtained CNSHA50 13 jun 06
13 jun 06 30 10 departed direct NLAMS07 15 jun 06
13 jun 06 40 69 accept scanned at EDC NLAMS07 19 jun 06
10 jun 06 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai 19 jun 06

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-13 20:37

Estimated Time Of Arrival, till dig där du bor eller i Sverige? Det är väl bra? För du skrev förut att din skulle levereras senast den 20:e, så då är det väl bra om den kommer den 13:e ? Idag alltså, eller har jag missat något? Hms.

vafan, nu har ja fått ytterligare ett stracknummer, som börjar på 2947...... o söker man på det så får man 2 resultat, dels min, dels en som redan fått sin i ett helt annat land återanvänder de trackingnumrena? :D:D

nu ståre i alla fall:

Datum Tid Ställe Status
13 jun 2006 18:14 Suzhou Shipped From Originating Depot

längtar så

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-13 21:00

Så var det för mig med. Om jag söker på ett spårningsnummer jag fick i mitt mail som jag tror också börjar på typ 29 så kommer det upp något om någon annans i Dehli, haha. Eller vad det heter, det där landet... Skumt. Men ja, jag vet inte. De använder väl numrena till andra människor också.

Sådär står det för mig med. Kan kolla tiden, så kan jag se om våra är på samma plan.

Min verkar ligga före, eftersom ja som du ser så står det ju 12 jun 2006 22:15 Suzhou Shipped From Originating Depot ...
Jag med, som tusan! Perfekt till midsommar..

mm, fick upp nåns paket som gått från nånstans till nån annan stans i indien.
men fick även upp mitt eget paket. så tnt återanvänder tydligen numrena.

men din dator gick nog med planet en dag tidigare än min.

Även jag har sändningsnummer som börjar på 2947.
En levernas har skett till New Delhi den andra är min

13 jun 2006 20:09 Suzhou Shipped From Originating Depot

Baltazar... Vi siktar på att få våra ungefär samtidigt va... 1:55 timmar emellan just nu

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-13 22:19

Se där ja.. Verkar som sagt att min åker en dag före era datorer.. Undra vad den kommer vara imorgon. Undrar också vad som kommer hända på fredag? Det mest jobbiga är att ringa TNT och sådär tycker jag, även om jag kommer vara hemma de senaste dagarna..

Ursprungligen av dayweed:

Se där ja.. Verkar som sagt att min åker en dag före era datorer.. Undra vad den kommer vara imorgon. Undrar också vad som kommer hända på fredag? Det mest jobbiga är att ringa TNT och sådär tycker jag, även om jag kommer vara hemma de senaste dagarna..

Finns ju alltid möjligheten att din fastnar en timme extra nånstans och plötsligt ligger vi på samma dag... vi får helt enkelt se

här i uppsala kör inte tnt själva ut, utan posten gör det. det gör att ä ja inte hemma när de kommer, kan ja hämta ut den på postkontoret

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-13 22:48

jag har inte fått någon ny kod och skit hmm jag vill ha min macbook jag kommer inte få den innan jag åkjer bort och då kommer jag inte kunna leka med den på 1 månad blää

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-13 22:58

Schh, nu ska vi inte vara sådana! Din kan ju också fastna någonstans Jepp ,det får vi göra. Spännande det här alltså! Åååh. Vi får hoppas att det flyter på smärtfritt....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-13 22:59

Baltazar: Ah, okej. Bra för dig Skulle också vilja ha det så här i Stockholm.. Men men. Jag gick förresten till mitt postkontor och hämtade ut min nyköpta mus som jag ska ha till min MacBook. En orange Logitech V500. Kommer nog passa bra till mitt fodral jag ska köpa till också. Ett svart/orange sådant. Perfekt kontrast.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-13 23:02

dayweed hur lång tid tar det innan man kan tracka packetet ? och hur lång tid tar det ungefär att få datorn alltså kan man lita på tiderna de säger elelr kan den komma tidigare??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-14 12:45
Ursprungligen av iuddee:

dayweed hur lång tid tar det innan man kan tracka packetet ? och hur lång tid tar det ungefär att få datorn alltså kan man lita på tiderna de säger elelr kan den komma tidigare??

Jag säger som Baltazar .. Min dator skickades på söndagen och jag beställde för en vecka sen. Det sägs att jag ska ha min dator nästa tisdag och det kan jag nästan tro på nu faktiskt. Det tog väl någon dag eller sådär tror jag. Den KAN komma tidigare, visst. Min skickades ju tidigare så varför inte? Eller ja, min kommer ju komma tidigare eftersom förut stod det levereras senast 27, och nu 20:e

jag fick mailet om att den var skickad måndag morgon, tisdag 18:40 kunde jag se det på TNT. allt beror på hur fort den verkligen blir skickad. så länge den inte lämnat första utpost i kina så verkar man inte kunna spåra den på TNT

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-14 08:28

Så där, då har man beställt en svart macbook.

Hur sannolikt är det att min beställning som ska skickas senast den 15e och levereras senast den 20e kommer fram i tid? Har fått uppfattningen att det tar längre än 5 dagar för leverans, speciellt när 2 av dagarna är helgdagar. Kan man öht lita på dessa preliminära datum. Semester snart ju och vill gärna ha datorn innan dess...

3-5 dagar som står på första sidan när man beställer är väll 3-5 arbetsdagar. o räknat på den tid det tar för datorn o lämna fabrik o inte vara levererad.

men annars brukar de hålla tiderna rätt bra, det är min erfarenhet. så står det att du ska ha datorn den 20, så är chansen att den kommer då eller tidigare rätt stor.

Nu är min skickad. En dag tidigare än vad som tidigare angetts men dock leverans först den 23e, dvs tre dagar senare än man angett. Det är ju midsommarafton, knappast nån leverans då. Fan ta Apple, nu får jag inte datorn innan semestern.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-14 15:36

när jag prata med säljaren så sa hon att hon hade fixa att jag skulle få den snabbt jag betala 500 kr extra för va dom kallade express leverans för företag. Så nu sitter jag här. om 1 vecka går mitt flyg utomlands utan dator och jag måste ha med mig min jag ringer till apple i dag och dom säger din dator är kvar i kina jag beställde datorn för 1 vecka sen förra onsdagen klocka 15:00 hmm jag vet inte men alla andra värkar ha fått sina datorer till Holland så man kan tracka dom mitt packet ska tydligen med flyg i morgon jag fick leveransmailet i måndag morse ko 05:00 typ rllrt nåy . jag är lite arg men brukar apple va så här jag fick lägga på lite mera i pris för att få datorn är ganska måttligt arg just nu.

Ursprungligen av iuddee:

när jag prata med säljaren så sa hon att hon hade fixa att jag skulle få den snabbt jag betala 500 kr extra för va dom kallade express leverans för företag. Så nu sitter jag här. om 1 vecka går mitt flyg utomlands utan dator och jag måste ha med mig min jag ringer till apple i dag och dom säger din dator är kvar i kina jag beställde datorn för 1 vecka sen förra onsdagen klocka 15:00 hmm jag vet inte men alla andra värkar ha fått sina datorer till Holland så man kan tracka dom mitt packet ska tydligen med flyg i morgon jag fick leveransmailet i måndag morse ko 05:00 typ rllrt nåy . jag är lite arg men brukar apple va så här jag fick lägga på lite mera i pris för att få datorn är ganska måttligt arg just nu.

när beställde du sa du? o du har alltså betalt 500 kr extra för att få den snabbare?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-14 21:56

Woot! Lucky me!

Datum Tid Ställe Status
14 jun 2006 21:04 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 jun 2006 21:02 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
12 jun 2006 22:15 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 jun 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
11 jun 2006 12:13 Suzhou Consignment Received At Transit Point

^_^ Tror ni jag får den imorgon (?) eller på fredag?!

finns faktiskt en riktigt stor chans för det. det beror på vart du bor

hahahaha, min är ikapp din, till o med om din, om man kollar klockan. men går säkert med samma lastbil upp i sverige :D:D:D

Datum Tid Ställe Status
14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 jun 2006 18:14 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 jun 2006 10:07 Suzhou Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-14 22:41

När beställde du ?

Ursprungligen av Baltazar:

finns faktiskt en riktigt stor chans för det. det beror på vart du bor

hahahaha, min är ikapp din, till o med om din, om man kollar klockan. men går säkert med samma lastbil upp i sverige :D:D:D

Datum Tid Ställe Status
14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 jun 2006 18:14 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 jun 2006 10:07 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Jag har betalt extra beställde den 7 juni på kvällen asså blä min är kvar i kina blir så arg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-14 22:35

Jag hoppas på fredag egentligen, för imorgon är jag upptagen. Jag bor i Stockholm, söder om.

Haha , se där ja! Jag tror nog din är med min faktiskt.
Sweeeet!

:D:D:D:D Glada gänget, du och jag!

Bevaka tråden