Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 16:51

hur länge fick du vänta innan de erkände detta zyxel?

Ursprungligen av jimmypettersson:

hur länge fick du vänta innan de erkände detta zyxel?

En vecka. Förra måndagen var första dagen de försökte köra ut den, det visade sig sedemera bara vara tangentbordet jag hade köpt till. Men inte hade de någon aning om att det bara var en del av leveransen, det satt minsann hårt inne...

alltså, jag har ju liknande temperaturer som dig. men det är inget jag oroar mig för. visst skulle jag vilja att den är svalare. men samtidigt så verkar detta vara nått apple valt. jag hade varit mycket emr orolig om fläktarna gått som fan, o processorn ändå låg på 80-90 grader eller mer. men i o med att apple låtar dem bli upp mot 70 grader utan att fläktarna startar, så utgår ja från att det är något som de medvetet valt.

det där med 14 dagars ångerrätt, ja det är svårt. beror ju på om du hade tänkt lämna in den för att få in ny eller om du ska ha pengarna tillbaka. för det senare alternativet äre inom 14 dagar. frågan är hur det är med värmegrejjen, om du kan komma att få byta om säg ett halvår. lagen säger väll att tillverkaren har rätt o byta tills du fått en fungerande produkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 19:28

Jag fick hem min vita 2.0a och har precis petat in 2gb ram i den också. Visst blir den varm på undersidan men hitills är det ingenting som stör mig. Inga döda pixlar, inget "mu ljud" och en grymt trevlig bekantskap är väl summeringen hitills. Fläktarna har faktiskt inte gått igång än så länge så den är helt tyst vad jag kan höra. Eventuellt stoppar jag i en större HD senare, nu har jag den lilla 60gb varianten. Inte ens under win xp installationen i parallel desktop gick fläktarna igång och det måste väl vara godkänt. Nu ska jag installera fler program

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-19 22:08

Mina temperaturer ligger på 65-75 grader när jag inte ens gör något med datorn och det tycker jag inte om. Det är ju som en bastu här liksom.. Jag sitter vid en svart stekpanna ungefär.. Men det är väl en normaltemperatur då för den här datorn om då inte fläktarna går upp.. Det kan jag väl acceptera. Men jag menar, det blir så himla varmt runt omkring mig när jag sitter vid datorn och det är jobbigt i längden.
Jag har ju inte tänkt lämna in datorn, men i alla fall tänkt ringa Apple och höra med dem om värmen liksom. Hörde av en kompis att de glömt någon plastbit som täpper till ventilationshålet, eller är det något jag hört helt fel?
Den lagen låter bra, men det är ju inget fel med datorn.. Fast jag har ju värmen då, ungefär 65-75 grader när man inte gör något med datorn. Sen har jag det där muandet eller råmandet vid 68-71 grader.. Väldigt irriterande om man som sagt sitter i ett tyst rum med datorn och slösurfar.
Annars är det ju en bra dator, frågan är hur länge man står ut...

Ursprungligen av dayweed:

Hörde av en kompis att de glömt någon plastbit som täpper till ventilationshålet, eller är det något jag hört helt fel?
Den lagen låter bra, men det är ju inget fel med datorn.. Fast jag har ju värmen då, ungefär 65-75 grader när man inte gör något med datorn. Sen har jag det där muandet eller råmandet vid 68-71 grader.. Väldigt irriterande om man som sagt sitter i ett tyst rum med datorn och slösurfar.
Annars är det ju en bra dator, frågan är hur länge man står ut...

var en täckplast som satt kvar för ventiltationshålen som är mellan gångjärnet mellan skärmen o datorn. men var tydligen bara på nått enstaka exemplar. nån sådan plast satt inte på mig, ärligt talat så satt det bara skydsplast på mitt nätagg, datorn låg i en påse av nått filt/fiber material.

konstigt det där med ljudet, min är knäpptyst eller så går fläktarna. eller så äre bara jag som inte förstår vad ni menar, då jag inte kan finna nå ljud som jag kan koppla ohop me ordet mua/råma. .

hur länge du står ut, det kan bara du själv avgöra. du verkar ju rätt irriterad

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-19 23:38

JAAA !! tyligten kommer min dator på onsdag men jag vet inte när för jag kna inte spåra den på tnt mne det står nu att inte tnt har min dator utan någon flex bla bla ha den i Amsterdam hurr o var kan jag spåra den ??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-20 12:24
Ursprungligen av Baltazar:

var en täckplast som satt kvar för ventiltationshålen som är mellan gångjärnet mellan skärmen o datorn. men var tydligen bara på nått enstaka exemplar. nån sådan plast satt inte på mig, ärligt talat så satt det bara skydsplast på mitt nätagg, datorn låg i en påse av nått filt/fiber material.

konstigt det där med ljudet, min är knäpptyst eller så går fläktarna. eller så äre bara jag som inte förstår vad ni menar, då jag inte kan finna nå ljud som jag kan koppla ohop me ordet mua/råma. .

hur länge du står ut, det kan bara du själv avgöra. du verkar ju rätt irriterad

Jag ringde Apple imorse då för att höra lite.. Och han sa inte så mycket egentligen. Det är väl mest jag som var orolig för värmen och allt det där, men han sa att alla nya datorer blir det osv.. Min dator låg ocskså i en påse av filt/fiber material.

Jag hör som sagt ljudet om jag inte gör något speciellt med datorn vid 67-71 grader.. Nåja, du verkar inte ha det där problemet ändå. Och jag får väl sluta se det som ett problem, men det är inte direkt kul om man ska se på film, hehe.

Irriterad och irriterad, jag är väl det men mest orolig för att den blir så varm, men nu har vi ju sagt att datorer har ett skydd då och så vidare när datorn blir för varm och sådär. Sen att datorn råmar... Det får jag väl leva med. Som sagt: Datorn sköter sig själv för att må bra. Så enkelt är det.

kan det möjligen stå flextronic eller nått? har för mig at det stått nå sånt när ja beställde en nano förut. då kom den med TNT/posten ändå.

Nä, det står nog FLEX POSTAL & HUB, och kommer snart att ändras till TNT om det är som för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-20 09:22

Någon som beställt en Macbook och betalat med AFS?
Jag och min sambo beställde en Blackbook natten till den 14/6 och postade brevet med underskrift och studieintyg till Wasa Kredit i fredags. Hur lång tid tror ni det dröjer innan datorn dyker upp?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-20 10:07

odelsteken, jag skulle tippa på tre veckor. Dels ska ju Wasa hantera ärendet, sedan ska Apple bygga datorn, och sedan (det hemskaste av allt) ska den ju fraktas i x antal dagar. Jag betalade min med kort, vilket är det snabbaste, och då tog det två veckor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-20 11:30
Ursprungligen av Snooze:

odelsteken, jag skulle tippa på tre veckor. Dels ska ju Wasa hantera ärendet, sedan ska Apple bygga datorn, och sedan (det hemskaste av allt) ska den ju fraktas i x antal dagar. Jag betalade min med kort, vilket är det snabbaste, och då tog det två veckor.

OK, har iof ingen brådska men det hade varit trevligt att ha Apples WM widget så man får alla de senaste resultaten bara genom att trycka på F12 (det är det va?) Är som du kanske märker en swticher...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-20 12:15

heheh kul för mig flyger i morgon. Min dator kommer på torsdag sa dom på apple idag jag va skit arg på sales killen han lät rädd när jag var klar med honom.

Fan va jag är arg nu men aa ha en 1½ månad bra jag åter kommer från usa senare hehe ha de bra

datorer brukar ha ett eget liv :D:D

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-06-20 15:27

Ok, nu har jag iaf ändrat min leveransadress genom å maila en bild på mitt körkort å adressen till apple. Fick bekräftelse på att det var OK med dom.

Annars har min lilla macbook inte rört på sig, eller TNT:s tracker har inte rört på sig. Antar att den kommer visa Amsterdam imorgon, verkar ha tagit 3 dagar för er andra. Snackade med TNT i telefon å dom sa att den _kanske_ kan komma på torsdag, alltså den 22:a men mest troligt på måndag den 26:e (ständigt dessa långa helger när man väl beställer

Hos TNT ser det ut såhär :
Date Time Location Status
18 Jun 2006 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
18 Jun 2006 09:49 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Edit :
Nu har dom fått in nya adressen :
Date Time Location Status
20 Jun 2006 15:00 Stockholm Change Of Delivery Address
18 Jun 2006 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
18 Jun 2006 09:49 Suzhou Consignment Received At Transit Point
men jag tror knappast att den ÄR i stockholm redan, utan bara att TNT i stockholm fixat adressen.

Senast redigerat 2006-06-20 16:52
  • Medlem
  • Ekerö
  • 2006-06-20 15:45

Sådär, dags för mig att göra entré i den här diskussionen också efter att har beställt en MacBook 1.83. Har fått 29:e juni som lev datum.

Tur att det är fotbolls VM så man har nått att göra tills dess att datorn kommer.

Världens orättvisor

Ursprungligen av rusk:

Sådär, dags för mig att göra entré i den här diskussionen också efter att har beställt en MacBook 1.83. Har fått 29:e juni som lev datum.

Tur att det är fotbolls VM så man har nått att göra tills dess att datorn kommer.

Fuskigt... du beställde senare än jag och får ett tidigare leveransdatum. Min ska komma senast 3 Juli och är inte skickad ännu Tur att det är fotbolls-vm, som sagt...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-20 16:27
Ursprungligen av makke:

Ok, nu har jag iaf ändrat min leveransadress genom å maila en bild på mitt körkort å adressen till apple. Fick bekräftelse på att det var OK med dom.

Missa inte http://www.99mac.se/applestore/98625-byta-leveransadress-erfarenheter.html

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-06-20 18:12

Har läst den, men tänker "Sånt där händer inte mig" ... *hoppas hoppas*

Har dock bara flyttat adress inom stan (Stockholm), kan hämta den på båda. Skall ringa TNT på torsdag alt. måndag innan dom kommer ut med den.

Edit:
Whoohoo, börjar hända nåt :
Date Time Location Status
20 Jun 2006 19:06 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
20 Jun 2006 19:05 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
20 Jun 2006 15:00 Stockholm Change Of Delivery Address
18 Jun 2006 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
18 Jun 2006 09:49 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Senast redigerat 2006-06-20 19:30
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-06-20 16:57

Då har man också beställt en. En vit 2.0 3 juli som leverans. Då är det bara att vänta.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-20 17:47

mmmm, ringde tnt idag och min kommer på torsdag, kommer bli långa dagar dit.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-20 18:02

här är min

20 Jun 2006 17:05 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
20 Jun 2006 17:03 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Ursprungligen av iuddee:

här är min

20 Jun 2006 17:05 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
20 Jun 2006 17:03 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

då lär den dyka upp på torsdag, tyvärr. men jag behövde bara bokstavera namnet på pappret, ingen riktig underskrift. så borde inte nån kunna lösa ut den åt dig?

De skiter i vem som skriver under, bara någon gör det.
En kompis tog emot ett tangentbord jag beställt tillsammans med datorn och det var inga problem.

Min flickvän tog emot min med hjälp av fullmakt (TNTs vilja, chauffören var dock inte så noga)

Jag, förnamn efternamn, ger härmed förnamn2 efternamn2 fullmakt att ta emot och kvittera mitt paket som levereras med TNT och har referensnummer 80xxxxxxx.

[Stad] 99/9 2006

[Underskrift]
Förnamn efternamn

  • Medlem
  • Boxholm
  • 2006-06-20 21:22

Även jag måste hoppa in i tråden nu.

20 jun 2006 20:29 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
20 jun 2006 18:38 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
19 jun 2006 16:19 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
19 jun 2006 16:19 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

...35 mil ifrån mig just nu.., blir ju himla sugen att ta en tur med bilen och möta upp den... Men men, kommer den innan helgen vore det trevligt, och jag blir glad. Känns litet som 50/50 att den gör det dock...

Äntligen har min macbook (första mac) kommit. Beställde den 2 juni och fick den idag, 20 juni. 18 långa dagar...

Varm är den, och musknappens högra del fungerar, men är lite seg. Ska kolla upp vad det var man skulle göra för att fixa den, vet att det fanns nån tråd om det här nånstans

Men det är skönt att den är här nu och jag är övertygad om att vi kommer trivas ihop..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-20 23:09

det är lungt att ta emot den den kommer till företaget så någon på företaget kan kvittera ut den men vill ha den. hmm .

Grabbar o tjejer

Vi hörs om 1½ månad då om jag inte kommer in till er när jag är nere i usa ha det så jävla bra kommer hem 9 augusti typ. ha de bra alla

  • Oregistrerad
  • 2006-06-21 00:01

18 dagar tog det, sen dök den upp. Varm som fan, moo:ar ibland. Dock inget jag stör mig speciellt mycket på. Annars tycker jag den har fungerat klockrent än så länge, minnena gick jättesmidigt att sätta i också. Pipandet hör jag också, men det är så pass lågt att jag måste sätta örat intill för att höra det, det var betydligt värre på min förra Dell.

Bevaka tråden