Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ryska bogstaver...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-05-29 18:56

Hej...

Jag ska trycka ETT ord på ryska och har inte mage att köpa ett typsnitt för detta. Vet någon om det går att hitta ett tryckbart typsnitt med ryska bogstaver?

Mvh Mikkel

Ditt system är fullt av typsnitt med kyrillska bokstäver. Alla typsnitt du kan välja är tryckbara.

Stödet för TrueType-teckensnitt infördes med PostScript Level 2, år 1991, det är alltså 15 år sedan! Gå inte på gamla tryckarmyter som säger att det inte funkar - det gör det

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-29 19:10

Vad är det för ord? Vilket typsnitt vill du ha?
Det finns säkert folk här som kan göra en högupplöst jpg eller png fil om det duger och skicka över.

EDIT: Med "Vad är det för ord?" menade jag alltså vad det är för RYSKT ord du vill trycka. En moderator fick nämligen för sig att jag kommenterade din stavning av "bokstäver" och skickade mig ett PM och bad mig softa.

Men jag antar att du kanske är dansk (?) och skriver svenska så gott du kan, så din stavning brydde jag mig inte ett dugg om. Hoppas moderatorn var den enda som lyckades missförstå.

Senast redigerat 2006-05-30 09:46
1
Bevaka tråden