Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå onsdag 28 juni 2006

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-07 10:24
Ursprungligen av Anders K:

känner du molin, eller har du sett ljuset?

Jodu Anders. Jag känner Molin. Vi står varann nära...;)

  • Medlem
  • 2006-06-05 18:17

Klart man ska gå på den principen Adrian. Ha så skoj!

Jag kommer nästa gång

  • Medlem
  • 2006-06-06 19:31

Oj! Men ja! Jag är här & på. Ska vi säga 28:e då? I skrymslet under bron bakom Hamnmagasinet? Eller vilken pratbar bordsyta som helst.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-07 08:24

28 låter bra. Jag har tänkt försöka komma.

Då säger vi den onsdagen den 28 juni i så fall, deltagarlistan ser ut såhär då:

Onsdag 28 juni
Adrian B
Anders K
Björn Leander (troligtvis)
Grothich?
Johan S?
Kemppe
lufra
Marcus Johansson
Page Not Found/ Per
Sidde
Samuel K
samul
staed

Osäker. Jag har gått på semestern då, och har en inplanerad golf-resa runt den tiden.
Inget är klarbokat dock. Vi får helt enkelt se.

  • Medlem
  • 2006-06-07 21:28

Underbart, det här ska bli skoj!

Jag har förmodligen också möjlighet att dyka upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-08 12:56

Count me in, tror jag är på hemmaplan den 28e.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-06-08 19:26

Lyckas jag komma ihåg det och kan slita mig från arbetet kanske jag också dyker upp.

Kul kul, det bara dyker upp fler och fler! Jag har slutat skriva på en lista nu, men kommer alla så blir vi över 15 pers, vilket skulle vara rekord för en macpub i Umeå.

Blir vi så många som det verkar får vi ta det i beaktning när vi väljer plats att träffas på, så vi inte riskerar att inte rymmas.

Om vi alla ser till att hålla koll på den här tråden fram till 28:e... så att vi kan göra mer exakta beräkningar där mot slutet... så ska nog det också ordna sig.

Kan inte svara säkert, men borde kunna 28/6, i alla fall efter kl 20.00.

Nu ser det inte alls osäkert ut för mig 28 juni. Jag kan vara med då.

Låter bra. Någon som håller räkningen? Hur många är vi nu?

Listan ser ut såhär, om jag inte missat något/någon:

Onsdag 28 juni
Adrian B
Anders K
Björn Leander
Daniel Eriksson?
Erik_J (kanske)
Grothich?
GuitarFreak (troligtvis)
Johan S?
Kemppe
lufra
MagnusB (troligtvis efter 20.00)
Marcus Johansson
Page Not Found/ Per
Sidde
Samuel K
samul
Spiken (troligtvis)
staed

Rätta mig gärna om det inte stämmer.

Finns ju några andra klassiker som det skulle vara skoj om dom dök upp. Var är Micke Westergård t.ex.? Och Wille Westman-Malmi? Eller vad du nu heter nuförtiden

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Finns ju några andra klassiker som det skulle vara skoj om dom dök upp. Var är Micke Westergård t.ex.? Och Wille Westman-Malmi? Eller vad du nu heter nuförtiden

Sist jag hörde något så har William flyttat till Irland, och jobbar hos Apple. Men det kan ju ha skett förändringar.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Finns ju några andra klassiker som det skulle vara skoj om dom dök upp. Var är Micke Westergård t.ex.? Och Wille Westman-Malmi? Eller vad du nu heter nuförtiden

Ska höra med Westergård, håll tummarna!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-13 19:14

Jag bokar in detta event i iCallen; ska bli kul att träffa 15 okända macnördar. Det skrämmande är att det är sant. /Micke (Mikza på 99mac)

Ja, då var det bara en dryg vecka kvar nu och det är hög tid att spika vilket plats vi ska vara på. Jag pratade lite med Björnström som vis av arrangörserfarenheter rekommenderade 18.30 som tid, så det kör vi på.

Men plats då? Uteserveringar har alla snackat om och det är ju trevligast. Helst ska det vara med värmemöjligheter eftersom en sommarkväll i Umeå inte alltid är 25 grader och en sval bris

Jag har inte hårdtestat alla stans uteserveringar, så jag tar tacksamt emot förslag. Vi är så pass många att vi nog inte kan räkna med att sitta vid ett gemensamt bord, antar jag. Men det är ju trevligt om vi kan sitta i grupp i alla fall. Eller vad säger ni andra?

Senast redigerat 2006-06-19 21:10

Jag föreslår Bishops Arms eller O'Learys. Båda har uteservering men man kan även sitta inomhus om det blir dåligt väder. Dessutom ligger uteserveringarna lite trevligt till. Rex ligger ju också bra till med där kan det ibland bli fullt (fast kanske inte på en onsdag?).

Jag tycker själv att uteserveringen mellan biblioteket och folkets hus är rätt så trevlig (Trädgårn?).

  • Medlem
  • 2006-06-20 07:55

Trädgårn (el. v. d. n. h.) är rätt schysst. Men kanske blir den lätt kall? Eller så är det bara idag det känns kyligt. Alla fall, jag tycker Trädgårn och Bishops vore de bästa alternativen.

Men dom har väl infravärmare på Trädgårn som på alla andra ställen.

<RANT>
Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder. *ducka*
</RANT>

O'Learys har ju fördelen av att det är rätt stort, om det är fullt ute och man vill gå in, så det är större chans att få plats där. Bishops är väl rätt litet och trångt? Nu är det ju en onsdag, så det är väl inte rusning men ändå.

Hur är det med käk på Trädgården och Bishops? Gott till vettiga priser? O'Learys har fullt ätbar mat i mina ögon till ok priser.

Hur är det förresten med årets sommarplåga - dvs fotbolls-VM - är det några matcher den här kvällen som är livsviktiga? Vore ju olyckligt att ha macpub samma kväll som Sverige spelar åttondelsfinal...

Ursprungligen av Adrian B:

Hur är det med käk på Trädgården och Bishops? Gott till vettiga priser? O'Learys har fullt ätbar mat i mina ögon till ok priser.

Trädgården har väl inte sådär jättemycke käk vad jag vet. Nån pubtallrik kanske.

Om man ska välja nåt ställe där man kan gå in om man börjar frysa skulle det ju vara fiffigt om man hittade något ställe där dom inte spelar dålig musik på högre volym än vad som är njutbart. Det är ju trevligt om det går att prata med varandra.

Usch vad jag låter som en gammal gnatig gubbe

Ursprungligen av staed:

Om man ska välja nåt ställe där man kan gå in om man börjar frysa skulle det ju vara fiffigt om man hittade något ställe där dom inte spelar dålig musik på högre volym än vad som är njutbart. Det är ju trevligt om det går att prata med varandra.

Senaste macpuben fungerade utmärkt på O'Learys ur den synvinkeln i alla fall.

Tror inte det är några matcher ons 28/7

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-20 11:31

Den 28 är det ju inga matcher, åttondelsfinalerna är 24-27 och sedan är det paus tills kvartsfinalerna den 30 juni och 1 juli.

Bevaka tråden