Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå onsdag 28 juni 2006

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MagnusB:

Tror inte det är några matcher ons 28/7

Ursprungligen av Spiken:

Den 28 är det ju inga matcher, åttondelsfinalerna är 24-27 och sedan är det paus tills kvartsfinalerna den 30 juni och 1 juli.

Perfekt, tänk att jag helt glömde ta hänsyn till det, men det visade ju sig bli perfekt. (Då är även chansen större att få plats på O'Learys, skulle vi välja det stället.)

Problemet med O'Learys är att de har nattklubb på onsdagar och då är jag tveksam till om vissa av oss blir insläppta.

Ah... ja det är ju inte meningen, alla ska förstås kunna komma oavsett ålder.

Nu är det hög tid att ta ett beslut. Jag ser gärna att ni andra ger er röst.

Förslagen är:
• Bishops Arms (trångt?)
• O'Learys (stort både ute och inne, men kanske åldersgräns?)
• Rex (fullt? Dyrt?)
• Trädgården (endast ute, klent med mat?)

För mig spelar det ingen roll var vi är.

eftersom att vi verkar bli rätt många är nog o'learys bästa alternativet.

Det har ingen större betydelse. Men O'Learys har 20 (18?) årsgräns på deras nattklubbar.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-24 18:13

Jag lämnar återbud till träffen, upptagen...

  • Medlem
  • 2006-06-24 19:48

O'Learys har nog mest plats, så jag röstar för det.

Jag ringde O'Learys och frågade. Åldersgränsen börjar gälla när nattklubben börjar, dvs 23.00. Fram tills dess är alla åldrar välkomna. Fråga är, om vi börjar vid 18.30 så kanske vi är klara vid 23-tiden? Eller?

När det gällde deras uteservering så är det först till kvarn som gäller, man kan bara boka bord inomhus (det tror jag gäller för de flesta uteserveringar i stan). Jag har ingen aning om hur fullt det brukar vara på stans uteserveringar vid 18.30-tiden på en onsdag, men är det mycket folk som äter ute då är ju risken att vi inte får sitta tillsammans. Ska vi hellre boka bord inne då?

Annars så var jag förbi utanför Trädgården idag och det såg trevligt ut, men det var förstås fullsmockat pga av fotbollen. Jag vet inte hur det är andra dagar. Rex utesvering ser trevlig ut även den, men där sittar man mest i små grupper så vitt jag kunde se.

  • Medlem
  • 2006-06-25 02:34

I så fall böjer jag mig för omständigheterna och lägger rösten på O'Lärys. Och ja, kanske boka bord? Svårt att veta hur onsdagarna är så här års.

Kan man inte skänka bort sin bokning om det visar sig att det finns plats ute?

O'Learys blir nog riktigt bra. Oavsett om det kommer att bli trångt eller inte så brukar restauranger föredra att man bokar om man är många så att de har möjlighet att ställa i ordning bord om det skulle behövas.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-25 17:58

Kul att ni får ihop så många uppe i Umeå.

Yes!!

Ok, då säger vi O'Learys. Jag ringer imorgon och bokar bord. Är vädret bra och det finns plats så sitter vi ute istället, det är ju bara att säga upp bokningen när vi kommer.

Jag har 17 st namn just nu (har räknat bort Sidde), men det är sällan alla kommer, så jag kanske ska boka för 16 st?

Dessa är namnen jag har sedan tidigare:

Macpub onsdag 28 juni kl 18.30 på O'Learys
Adrian B
Anders K
Björn Leander
Daniel Eriksson?
Erik_J (kanske)
Grothich?
GuitarFreak (troligtvis)
Johan S?
Kemppe
lufra
MagnusB (troligtvis efter 20.00)
Marcus Johansson
Page Not Found/ Per
Samuel K
samul
Spiken (troligtvis)
staed

Om vi har några nytillkomna eller några som inte kan komma så säg gärna till.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-25 20:31

Räkna in mig också.. Mikael N (Mikza). See you!

Då var det bokat! Det är ju alltid svårt att veta hur många som kommer, några avhopp blir det alltid, jag bokade för 14-18 personer. Om vädret är fint och det finns plats ute så var det helt ok att upphäva bokningen på plats, eftersom man inte kan boka uteserveringen.

Därmed är allting klart för onsdagens macpub, det ska bli trevligt!

Här är den senaste listan med deltagare. Ni som har frågetecken vid namnet är sådana som jag jag tolkat som troliga, men inte helt säkra. Bekräfta gärna om ni kommer eller inte:

Macpub onsdag 28 juni kl 18.30 på O'Learys

  1. Adrian B

  2. Anders K

  3. Björn Leander

  4. Daniel Eriksson?

  5. Erik_J (kanske)

  6. Grothich?

  7. GuitarFreak (troligtvis)

  8. Johan S?

  9. Kemppe

  10. lufra

  11. MagnusB (troligtvis efter 20.00)

  12. Marcus Johansson

  13. mikza

  14. Page Not Found/ Per

  15. Samuel K

  16. samul

  17. Spiken (troligtvis)

  18. staed

anders k kommer

Det låter bra det!

Det är fortfarande inte försent att anmäla sitt intresse, om vi skulle ha något nytillkommen läsare i stan som inte sett detta innan.

Ser nu att frågetecknet efter mig borde bort, men de kanske finns platser för alla, om inte annat får vi hogga nånannans bord

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-05 10:15

hmm

Vart fan e brudarna?

Ursprungligen av eriken:

Vart fan e brudarna?

Ja, det är en lite tråkig bit av det hela. Jag är rätt säker på att det finns tjejer där ute som är lika passionerade för sina macar som de killar som oftast syns och hörs, även om de nog är färre till antalet. Men det är svårt att nå ut, vi har ju använt 99mac som kanal för att samla ihop folk till träffarna och det är en dålig start eftersom könsfördelningen här är minst sagt skev.

Men ingen ska känna att de inte passar in på en macpub på grund av detta. Trots att vi var 18 killar nu senast tyckte jag inte stämningen var "grabbig" på ett sådant sätt att en macintresserad tjej skulle ha känt sig obekväm.

Däremot var stämningen tidvis rätt macnördig, men det är ju lite av poängen på träffarna, att verkligen få sitta ner och snacka om allt från Multifinder i System 6 till vad Jobs kommer att presentera på nästa keynote.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-05 10:53

:0)

Ja ngnstans gommer det sig val en iGirl antar jag.

Trist man missade macpubben, var da aldrig ngn da jag bodde i ume :0)
(darfor jag flyttade!)

Jorå, det ska finnas plats för alla som visat intresse. Och som sagt, det går nog att lösa eventuella platsproblem som uppstår.

Det är inte supervarmt idag, så det kanske inte är självklart att sitta ute... nåja, det får vi väl avgöra på plats helt enkelt. De som kommer först får bestämma

Hmm.. Alltså.. Hur många ska käka? Jag tänkte nog käka hemma och då kanske man känner sig i vägen om man dyker upp tidigt och alla andra sitter och smaskar på saftig filé eller annat.

Nå?

Jag har faktiskt ingen aning. Jag ska iaf äta och jag vet några andra som också ska göra det. Men i övrigt har jag ingen aning.

Förra gången vi hade macpub (i mellandagarna) så åt de flesta tror jag, men det var andra där som bara smaskade lite popcorn och drack valfri dryck och dom hade rätt trevligt också vill jag minnas

Sen ryktas det om att 99mac kommer att stå för lite snacks också, medan vi väntar in folk... men jag kan varken bekräfta eller förneka detta

Snabbt och bra svar

Får se hur jag gör. Kanske beställer in en stripstallrik

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-28 15:49

Får se om jag har möjlighet/tid att närvara, dock knappast före 19.30.
Men å andra sidan bör väl de flesta ha ätit klart vid det laget.

Kommer sannolikt att bli sen, DHL har hört av sig och tänker dumpa av ett helt kök hemma hos mig nån gång efter 17. Så punktliga *host* som de brukar vara så finns det en risk att jag blir uppbunden halva kvällen i väntan på lastbilen. Men jag ska göra mitt bästa för att dyka upp!

Bevaka tråden