Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskjutning av bilder?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-16 10:21

Jag har drygt hundra namnskyltar (jpeg 50x70 mm) som ska ut som digitaltryck. Min tanke är att placera dem på typ A4, men finns det ngt enkelt sätt att göra det på utan att jag behöver sitta manuellt med det? Finns det ett gratisprogram för utskjutning av den här typen?

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-16 10:25

Tror inte det.
När du gjorde skyltarna så hade det varit enklare om du gjort en mallsida färdig för utskjutning. För du, eller någon annan, har väl ändå suttit och gjort skyltarna en efter en?

• Oregistrerad
  • 2006-06-16 10:41

Japp.. och det tog sin lilla tid. Jag får väl helt enkelt pilla ihop det manuellt, men tack för hjälpen.

• Medlem
  • 2006-06-16 11:22

man kan ju komma ganska långt med Justera-paletten och Objekt/Omforma igen i InDesign.

Bildpaket i Photoshop (Filmenyn>automatisera) kanske kan funka?

Men det tar säkert inte mer än nån kvart att montera i Indesign. Lättast är väl att montera in den första, sen köra stega och upprepa till du fyllt sidan som du vill, sen uppdatera länkarna med de andra bilderna en efter en.

Om tryckeriet vill ha skärmärken mellan bilderna (och kanske mellanskär beroende på hur filerna ser ut) så är det bäst att först bygga en mallsida med stödlinjer och egna skärmärken.

Automator kan skapa en enkel kontaktkarta

1
Bevaka tråden