Angående undermåliga budfirmor.
När jag beställde min Mac Pro i början av 2009 sköttes slutleveransen av Posten. Eftersom jag hade tagit ledigt från jobbet och mer eller mindre låg på dörrmattan dagen då leverans utlovades blev jag mäkta besviken och förvånad när datorn inte hade levererats och det var sen eftermiddag. Gick ner och kollade brevlådan och hittade då en lapp från Posten om ett misslyckat leveransförsök; ingen hemma. Ringer upp Posten och berättar som det var och får till slut hit budkillen med min dator. Efter att ha förklarat att jag tagit ledigt för att ta emot leveransen ursäktar han sig med att "det är ändå aldrig någon hemma hos privatpersoner mitt på dagen". Numera bemödar han sig att gå tre trappor upp och ringa på dörrklockan när jag har beställt något.
Idag, på utsatt datum, kom min iMac som skickades med UPS. Budcom som skötte slutleveransen ringde vid kl 11 och frågade om någon var hemma. Ja, sa jag, min sambo är hemma och kan ta emot paketet. En halvtimma senare stod datorn på hallgolvet. Så ska det fungera!
Varför TNT misslyckas med att göra sitt jobb i så många fall är för mig en gåta. Lathet eller likgiltighet hos de anställda, vad vet jag?
Är iallfall supernöjd med min nya dator efter 3 timmars användande. Snart ska den få visa hur bra den kör World of Warcraft!