rixard, om dom nu har fått fler beställningar än dom räknade med, varför har dom då sänkt leveranstiden från 2-3 veckor till 2 veckor på hemsidan? Jag tycker att det verkar som att dom har koll på produktionskapaciteten, kanske att dom har problem med tredjepartstillverkare som inte klarar av samma mängder, men för guds skull, då kan dom väl säga det?!
Det är tystnade som gör mig så frustrerad, är det så man ska behandla sina kunder?
Visst, det stod i mailet man får (hoppas inte någon annan kommer att få det, det är väl en fin tanke?) att efterfrågan varit högre än förväntat; men borde dom inte då ÖKA uppskattad leveranstid på sidan, istället för att minska den som dom, de facto, har gjort?
Ringer man supporten så ekar dom bara ut ens beställningsstatus, ungefär lika givande som att lätta på trycket i motvind... Ingen information om varför det dröjer, ingenting får man höra.
Visst, Steve Jobs kanske har tagit fram den stora stämpeln där det står "Silencio" på; men är det verkligen på det sättet man ska behandla sina kunder? Ett företag som Apple, borde ju som matseng påpekade, lätt kunna ta fram ett kösystem där man enkelt skulle kunna se var någonstans i kön ens enhet är. Där har Apple någonting att lära från Dell, från vilka jag köpte min laptop och på vars hemsida man kan följa tillverkningsprocessen någorlunda precist, från pre-order till shipped, med tre olika steg emellan.
Jag ber återigen om ursäkt om jag har spårat ur, men min ilska har sakta börjat vända sig mot att min mini är försenad mot att Apple :
1) inte ger ut någon information,
2) av någon anledning sänker leveranstiden på enhter (mac mini) på Applestore, vad tänker dom med?
samt
3) gör så förbannat intressanta produkter att man vill ha dom igår och man plågas över att inte ha dom i sin ägo.
Edit: Såg nu att på den amerikanska Applestore-sidan så är leveranstiden 1-2 veckor... Vad ska man säga?
Edit 2:Jag hoppas innerligen det beror på att dom har inhemska fabriker där.