Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Dave Lister

Dave Lister

Medlem
  • Namn Mattias Borgström
  • Plats Blåsmark, Sverige
  • Sysselsättning Tidningsbud inkl. Jourbud
  • Registrerad 2002-04-22
  • Senast aktiv 2021-11-05
  • Antal inlägg 204

Foruminlägg

De senaste inläggen Dave Lister har skrivit i forumet.

Dock är ju inte spelet det som det var tänkt att det skulle vara, dvs sömlöst rätt så icke-linjärt flerspelaräventyr i stooor värld (istället för enspelarsläge med definierade någorlunda linjära banor)

Cooperative skippade dom eftersom det hade tagit typ 3-4 månader extra för dom att fixa fungerande coop över nätverk (xboxversionen har ju bara coop när man kör 2 pers på samma xbox, ej över nätverk). Eftersom det inte fanns något stöd för det i nätverkskoden (som dom ändå fick skriva om helt) så valde dom att inte inkludera det i releasen.
Är ju snack om att dom kanske ska släppa coop-patch senare, eller så blir det att förlita sig på att någon annan fixar det när dom släppt sdk och baneditorer osv...

4 år gammalt, fast med pixelshaders (som det är det första både mac och pc-spelet som använder, därav systemkraven)

Jag har kört igenom hela Singleplayerdelen två gånger nu iaf
Väntar bara på att jag ska bli insläppt i online-världen....

Bara på planeringsstadiet, men bara Rand Miller (bland annat) får sin vilja igenom så SKA det bli en mac-version....
Här är länken iaf:
Rand Miller Answers Uru Questions in Online Chat

Var i någon intervju med någon av Miller-bröderna där det stod att dom börjat med mac-version, minns dock inte vart jag såg den, ska leta runt lite...

Mac-version är på gång, fast det dröjer väl några månader gissar jag på...

Baneditorn är dock rätt svår att förstå sig på tyvärr, konstigt interface och liknande, har inte orkat sätta mig in i den speciellt mycket, men man kan tydligen skapa banor genom att göra heigh displacement maps i tex photoshop som man sedan importerar (dvs svart = så långt ner det går att komma, vitt = så högt upp det går att komma) så gör den terräng av det, sedan får man dock fixa texturer och extragrejer som checkpoints, banupplägg osv själv...

Mmm, har för mig att den funkar ok i VPC dock...

Jaja, nu får du se till att spela det iaf
Jag stod med för att konvertera nätverksbanorna i det projektet så runt 7-8 stycken av dom stod jag för konverteringen
Tror bara jag konverterade en-två singleplayerbanor dock, G4 Blaspheme Quarantine (eller vad den nu heter , där man ska aktivera en parabol för att sända signal till jorden för att varna om Pfhor)

Finns till pc, ej till mac tyvärr...

häh, så knäsigt dät kan ble

Citat:

Skrevs ursprungligen av Syrsa
Jag får ingenting att funka. Har laddat ner Aleph One för OSX och 'Aleph One Demo Files' som länkas till på support-sidan. Det enda jag får fram är fel -43 med uppmaningen att Map, Shapes, Images och Sounds måste vara korrekt installerade. I read me står det att man ska placera dessa filer i samma folder som Aleph One-appen. Men inte fn hjälper det...
Och David, jag får samma problem med M1A1. Nåt jag missat?

Det vore ju kul att få se Marathon igen!

David? Jag heter inte David (heter rot8 det möjligen irl?)
Mitt nick heter Dave Lister, själv heter jag något helt annat
Orsaken till det där med felet -43 är att Aleph One har ändrat på hur den läser filer lite på senare tid (dvs efter att M1A1-projektet blev klart) så den kräver att filerna har speciell type & creator numera (det som rot8 förklarade dvs).
Hoppas nu bara du får igång det så du kan spela det lite

Jag tror definitivt att Gran Turismo 4 kommer att bli bättre än Project Gotham Racing 2.
Ska tydligen finnas med Saab och Volvo i Gran Turismo 4 (utöver Nissan Skyline GT-R så är Saab 9-5 min favoritbil)
Saab tillfrågades ju tydligen redan när dom gjorde tvåan men Saab sade nej på grund av okunnighet om ettans popularitet (vet inte om dom tillfrågade Volvo då också dock).

Tvivlar tyvärr på att det finns någon sak som gör att dom funkar fullt ut eftersom dom flesta ADB-kontroller krävde speciella drivrutiner för att funka vad jag kan minnas iallafall....