Vill bara ge en liten tankeställare...
Jag beställde min iPhone i början av november från Apple, angav min Bordelinx-adress som leveransadress i UK, beställde express shipping med DHL av Bordelinx. Allt gick mycket smidigt tills att containern med min iPhone kom till Göteborg med DHL. Då plötsligt var min telefon försvunnen, men DHL sa inget, jag fick själv försöka tyda deras tracking-system och ringde upp dem två dagar efter att den på pappret hade anlänt till Göteborg. DHL sa att man måste ge det en vecka för att "manuellt" försöka hitta den, alltså rent fysiskt "gå runt på sina lager och leta" enligt supporten, vilket jag ser som högst orimligt, det finns omöjligt resurser att göra det, de ville helt enkelt dra ut på processen en vecka, antagligen för att hoppas på tur att den dyker upp. Nu gjorde den inte det.
Borderlinx skickade mig ett mail efter många påtryckningar från min sida och där skrev de: "Our standard terms and conditions limit our liability to $100 per shipment, however in this instance we are prepared to make an exception and refund the cost of the lost goods."
Se alltså upp med att verkligen kolla upp så att ni blir ersatta fullt ut, enligt dem har de "gjort ett undantag" för att vara sjyssta den här gången, tveksamt, kanske bara en standardformulering. Hursomhelst så råder jag alla läsa det finstilta innan ni beställer.
Borderlinx har lovat att ersätta själva telefonen, men inte de 360 kr i frakt som jag har betalat, vilket är ett skämt rent ut sagt. Jag ska inte ge mig men har små förhoppningar om att få tillbaka de pengarna.
Ersättningen för telefonen kommer att dröja minst 15 dagar och upp till 25 dagar, what??! Varför är hanteringen av de ärenden där de själva har erkänt att de har gjort fel så nedprioriterade, mycket märkligt tänk. Jag förstår om de vill förhala ett erkännande men själva den faktiska transaktionen borde kunna skötas mycket snabbare. Kollar man diverse forum och facebook-grupper så märker man dock att flera har fått vänta i månader utan att det händer något.
Om detta händer första gången jag beställer något via dem, vad kan jag då förvänta mig andra gången, en brevbomb? Only God knows!
Bara en tankeställare som sagt...